کاهش 20 درصد جرایم و کج روی های اجتماعی در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری شبستان: سردار منتظر المهدی در حاشیه بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن از کاهش 20 درصدی جرایم و انحرافات در ماه مبارک رمضان خبر داد.

سردار سعید منتظر المهدی، معاون اجتماعی ناجا، ضمن حضور در بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و بازدید از بخش های مختلف، با اشاره به کاهش چشم گیر جرایم در ماه مبارک رمضان به خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال شاهد کاهش 20 درصدی وقوع جرایم و کج روی ها نسبت به بیست روز گذشته در ماه قبل هستیم، آسیب های اجتماعی و خانوادگی از جمله طلاق، وقوع تخلفات راهنمایی و رانندگی و تصادفات اقدام به روزه خوری نسبت به ماه رمضان سال قبل با کاهش چشم گیری مواجه هستیم.

وی با اشاره به تأثیرات معنوی ماه مبارک رمضان بر کاهش تخلفات عنوان کرد: مراجعه به مراکز قضایی و انتظامی در این ماه بسیار کاهش و در مقابل نیز حضور مردم در حسینیه ها، تکایا و مجالس مذهبی 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

منتظر المهدی تصریح کرد: یکی از علل کاهش جرایم در ماه رمضان، تأثیرات این ماه است که وجدان اخلاقی 90 درصد افراد مستعد انحراف و کج روی را بیدار می کند و با توجه به اینکه مردم کشورمان اغلب انسان هایی دین مدار هستند، تحریک اخلاقی و باز اجتماعی می شوند.

وی عنوان کرد: کج روی و انحراف نوعی بیماری است که معنویت پلیس درونی انسان را بیدار و با افزایش احساس گناه و شرمساری انسان در مقابل گناه کردن، موجبات کاهش انحراف را فراهم می کند.

منتظر المهدی افزود: بر اساس عزم نظریه یادگیری اجتماعی یا پیوند عاطفی و عمیق بین افراد و نگرش مثبت مردم به سمت و سوی دین گرایش پیدا می کنند. افزایش کنترل اجتماعی یکی دیگر از عوامل کاهش و جرم در ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به برنامه ناجا برای انس کارمندان با مضامین قرآن کریم خاطرنشان کرد: ترویج انس و معارف قرآن در میان کارمندان نیروی انتظامی برعهده معاونت عقیدتی و سیاسی ناجا بوده که امسال نیز همچون سال های گذشته برنامه های انس با قرآن کریم تلاوت ترتیل و سخنرانی های مذهبی در اقصی نقاط کشور و حتی در پایگاه های نظامی مرزها برگزار می شود.


پایان پیام/


 

کد خبر 278279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha