طب سنتی بر پیشگیری از بیماری تمرکز دارد

مشاور طب سنتی بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: ارائه مشاوره های طب سنتی، برای تصحیح بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماری است.

ناصر رضایی پور، متخصص طب سنتی ایران و مشاور بخش دانشگاهی با اشاره به اهداف راه اندازی مشاور طب سنتی در نمایشگاه قران به خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان گفت: این بخش مشاوره با همکاری انجمن طب سنتی ایران راه اندازی شده که هدف آن به معرفی طب سنتی به مردم است این دانش با رویکرد حفظ و صحه گذاشتن بهداشت عمومی و سبک زندگی و اصلاح آن در بخش های مختلف همچون خوردن، آشامیدن خواب و بیداری حالات روحی و روانی اصول پاکسازی حرکت و سکون ورزش و اصلاح شش گانه بهداشت بدن ارایه خدمات می دهد.

وی افزود: مهمترین رویکرد طب سنتی پیشگیری از بیماری است و درمان در اولویت دوم قرار دارد. اغلب مشاوره های ارایه شده در حوزه درمان های خانگی و داروهای گیاهی مرتفع می شود.

رضایی پور با اشاره به عمده بیماری های جسمی مراجعه کنندگان به بخش مشاوره طب سنتی تصریح کرد: اغلب بازدیدکنندگان دارای دو بیماری گوارش و سینوزیت هستند که به صورت شایع در کشور ما مشاهده می شود.
وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات اغلب مردم پرخوری و مشکلات معده است که بخش طب سنتی نمایشگاه به اصلاح سبک زندگی و خوراک مراجعین توجه می کند.
رضایی پور ادامه داد: حتماً شنیده اید که می گویند ماست و ترشی را با هم نخورید یا مثلا خربزه را با عسل. این توصیه ها با مبانی پزشکی مدرن قابل توجیه نیست. برخی مردم آنها را رعایت می کنند و برخی به دیده خرافات به آن می نگرند و می گویند ما یک عمر ماست و ترشی را باهم خورده ایم و چیزی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در واقع باید گفت که اینها نمونه هایی از ناسازگاری های غذایی در طب سنتی است که در بیشتر موارد عارضه آن سریع و ملموس نیست اما علت ممنوعیت مصرف همزمان آنها در طب سنتی ایران، تولید اخلاط نامناسب است که اثر آن بلافاصله برای مصرف کننده مشخص نمی شود و چه بسا ریشه بسیاری از بیماری های مزمن و صعب العلاج امروزی ناشی از رعایت نکردن دراز مدت همین توصیه ها باشد.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 278521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha