تمدن غرب خانه عنکبوتی است که قرآن آن را سست می داند

خبرگزاری شبستان: تمدنی که بر مبنای ولایت و انتظار منجی عالم بنا شود مستحکماست، برخلاف تمدن غرب که به گفته قرآن همچون خانه عنکبوت در حال نابودی است.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، همایش بین المللی "حاکمیت معرفتی قرآن در هویت سازی تمدنی" با همکاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی، جامعه المصطفی (ص) العالمیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فضلا و طلاب غیرایرانی، استادان و شخصیت های علمی و پژوهشی امروز از ساعت 18 تا 20 در سالن اصلی شبستان مصلی برگزار شد.

بنابراین گزارش، محمود حیدری، رئیس موسسه دلتای لبنان در این همایش با اشاره به دیدگاه ها معرفتی درباره تمدن سازی گفت: کشف دیدگاه معرفتی برای احیای تمدن نیازمند دستیابی به مضامین وحی است. خداوند متعال در قرآن قوانین فراگیر و گسترده ای را پیرامون حکومت جهانی تبیین می کند.

وی با بیان ایکه نخبگان و پژوهشگران زمینه ای آماده برای دریافت مطالب علمی ژرف از کتاب وحی دارند، تصریح کرد: حرکت به سوی حکومت جهانی و سازوکار آن، نیازمند مطالعه آیات قرآن کریم است تا در آینده شاهد برقراری حکومت عدل صاحب الزمان (عج) باشیم.
حیدری با اشاره به ارکان اصلی زمینه سازی حکومت جهانی امام زمان (عج) بیان کرد: خلافت در زمین در سایه ولایت عظمی و با اعتقاد به خداوند متعال، زمینه حکومت جهانی اهل بیت (ع) را فراهم می کند.
وی ابراز کرد: یکی از لوازم تمدن سازی و آماده شدن برای حکومت جهانی تزکیه درونی انسان و تدبر در آیات قرآن کریم است. عدل خداوند باعث شده آیات برای بندگان بیان شود، تا آنان ضمن بهره مندی از سنت خداوند مشمول هدایت الهی قرار گیرند. 
حیدری با بیان این مطلب که هدایت خداوند در سه زمینه قابل بحث است، عنوان کرد: خداوند در قالب هدایت تکوینی، تشریعی و هدایت خاص که ویژه اولیای پروردگار عالم است بشر را منزوج انوار صراط مستقیم خود کند.
وی درباره چرایی فلسفه انتظار برای زمینه سازی حکومت امام زمان (عج) بیان کرد: هر قدر ایمان مومنان به انتظار پویا بیشتر باشد، حرکت جهانیان به سمت تمدن سازی حکومت جهانی توسط امام زمان (عج) سرعت بیشتری می یابد.
حیدری ابراز کرد: همچنین در زمان غیبت امام زمان (عج) مومنان باید در سایه ولایت حرکت کنند. فقه سیاسی قرآن همواره بر مقابله با ظلم و ستم تاکید دارد و انتظار فرج  این باور را در ذهن مومنان زنده نگاه می دارد.

وی خاطرنشان کرد: تمدنی که بر مبنای ولایت و انتظار منجی عالم بنا شود مستحکم بوده برخلاف تمدن غرب که به گفته قرآن همچون خانه عنکبوت در حال نابودی است.

پایان پیام/

 

کد خبر 278534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha