به امضا کنندگان طومار اعتراضی علیه تخریب حرم امامان معصوم(ع) بپیوندید

خبرگزاری شبستان: در بخش عترت بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن، در غرفه امام حسن عسگری(ع) طوماری اعتراضی علیه تخریب حرم امامان معصوم(ع) وجود دارد که بازدید کنندگان در حمایت از آن پای طومار را امضا می کنند.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان،نامش ابومحمد، حسن بن علی العسگری معروف به حسن عسگری(ع) است ، امام یازدهم شیعیان است و می گویند فشار خلفای عباسی در دوران این امام معصوم به اوج خود رسیده و عمر مبارک این امام معصوم به همین دلیل کوتاه بوده است. در بزرگی او همین بس که فرزندش مهدی موعود(عج) منجی عالم بشریت است.

 

بنابراین گزارش بخش عترت، در آسمان ولایت نمایشگاه قرآن کریم شامل غرفه ‌هایی متبرک به نام ائمه اطهار است و هر غرفه به معرفی زندگی و منش یکی از امامان معصوم(ع) می پردازد؛ غرفه امام حسن عسگری نیز به معرفی امام حسن عگسری(ع) و غریبی این امام می پردازد و بنابر گفته مسوولان غرفه سعی در آشنایی مخاطبان با سیمای این امام معصوم دارد. غرفه امام حسن عسگری(ع)زیر نظر کارگاه تخصصی غدیر پژوه فعالیت می کند.

 

معرفی 2 کتاب و سه نرم افزار از فعالیت های این غرفه به شمار می آید و تصاویری از تخریب حرم امام حسن عگسری(ع) و تخریب باقی اماکن و حرم های مذهبی از طریق نمایشگر در این غرفه به نمایش عمومی گذاشته شده است.

 

کلید سعادت، یکی از جامع ترین نرم افزارهای جهان تشیع و ماهنامه شیعه و آشنایی با امام حسن عسگری(ع) نرم افزارهای ارائه شده در غرفه هستند.

 

به گزارش شبستان، کتب معرفی شده در غرفه، کتاب تفسیر منسوب به امام حسن عسگری(ع) است؛ این کتاب، تفسیری است روایی که بنا بر نقل محمد بن قاسم استرآبادی، ابو یعقوب یوسف بن محمد بن زیاد و ابوالحسن علی بن محمد بن یسار، از شاگردان حضرت امام حسن عسکری(ع)، به دستور آن حضرت املا کرده اند و استرآبادی نیز آن را نقل کرده است، در مقدمه این کتاب آمده است که حضرت امام حسن عسگری(ع) این تفسیر را در مدت هفت سال بر نویسندگان آن املا فرموده است و کتاب دیگر کتابی شامل130 پرسش و پاسخ درباره این امام معصوم است.

 

گفتنی است بخش پاسخگویی به شبهات نیز در این غرفه با محوریت پاسخگویی به سوالات مردمی در خصوص امام حسن عگسری(ع)، علم و امامت ایشان و دین در قالب گفت و گو فعالیت می کند.

 

براساس این گزارش در این غرفه طوماری نیز با امضای بازدیدکنندگان موجود است که در اعتراض به مظلومیت شیعه و تخریب مکان های مقدس شیعیان، مثل بقیع، سامرا و قبور اصحاب پیامبر(ص) و اهانت اخیر به حرم حضرت زینب(س) در سوریه، این اقدامات را محکوم و از جوامع جهانی درخواست محاکمه عاملان این اقدامات را دارند و همچنین از امضا کنندگان درخواست شده که برای نابودی دشمنان اهل بیت، تروریست های سلفی و وهابی ها سوره  حشر را تلاوت کنند.

 

 

براساس مشاهدات خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، در این غرفه مسابقه پیامکی نیز با محوریت سوالاتی در خصوص زندگی و شخصیت امام حسن عسگری(ع) برگزار می شود و هر شب نیز قرعه کشی انجام می شود و مسابقه یک برنده خواهد داشت.

 

 

گزارش:الهام عطائی

 

پایان پیام/

کد خبر 278768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha