فرقه "وهابیت" ریشه در صهیونیسم دارد

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، با اشاره به فعالیت وهابیت، گفت: فرقه "وهابیت" ریشه در صهیونیسم دارد و هدف آن اختلاف افکنی بین مسلمین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، خسرو مزرعی، معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، عصر روز گذشته (27 اسفند) در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی بصیرت دینی و اندیشه سیاسی و فرقه های نوظهور در گرگان، گفت: وهابیت" یک جریان انحرافی است و هیچ ارتباطی با مذاهب اهل سنت ندارد.

وی، با اشاره به اهمیت آگاهی تمامی علما اعم از شیعه و سنی با هدف دشمنان اسلام، تاکید کرد: یک عالم باید منابع مورد استناد این فرقه را بشناسد و به صورت علمی و کارشناسانه آن را مورد نقد قرار دهد.

مزرعی، با بیان اینکه فرقه وهابیت بدون تعمق در معانی کلام الله مجید به تفسیر ظاهری آیات می پردازد، تصریح کرد: خوشبختانه امروز در پرتو قرآن و رهنمودهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، وهابیت در کشور ما جایگاهی ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به تبلیغات گسترده این فرقه ضاله در سطح بین الملل، افزود: متاسفانه علاوه بر فعالیت بیش از 300 شبکه ماهواره ای وهابی، بیش از نیمی از سایت های مربوط به مسائل اسلامی در تسلط آنان است.

وی، هدف اصلی "وهابیون" را تشکیل یک هجمه انحرافی علیه اعتقادات شیعه و سنی دانست و گفت: ایستادگی در برابر این تهاجم بر همگان واجب است.

محمد بروجردی، معاون آموزشی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در این مراسم گفت: "وهابیت" یک جریان انحرافی علیه مسلمین است و مقابله با آن وظیفه همه اعم از شیعه و سنی است.

وی، با اشاره به تاثیر آگاهی و بینش علما و روحانیان در شناسایی و مقابله با فرقه های نوظهور، افزود: روحانیان شیعه و سنی باید به شبهاتی که از سوی پیروان این فرقه علیه مسلمین ترویج می شود، پاسخ دهند.

بروجردی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: توهین به مقدسات هر مذهب اسلامی اعم از شیعه و سنی حرام است و باید با تقویت مشترکات بین مسلمین یک دژ استوار در مقابل دشمنان اسلام ایجاد کنیم.

گفتنی است، کارگاه آموزشی بصیرت دینی و اندیشه سیاسی و فرقه های نوظهور از صبح پنجشنبه (26 اسفند) با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان، معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان، ائمه جمعه و جماعات و مدیران و مدرسان مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان در موسسه فرهنگی میرداماد گرگان آغاز شده بود.

پایان پیام/

کد خبر 27927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha