ضرورت آزاداندیشی در تولید علم

خبرگزاری شبستان: ضرورت برپایی کرسی های آزاداندیشی با توجه به تاکیدات رهبری در نهضت تولید علم در کتابی با همین نام به قلم سیدحسین حسینی تبیین شد.

مدیر انتشارات آوای نور در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان با اعلام انتشار "ضرورت برپایی کرسی های آزاد اندیشی با توجه به تاکیدات رهبری، در نهضت تولید علم" گفت: سیدحسین حسینی نویسنده این اثر، در این کتاب تلاش کرده با بستر سازی لازم، به ضرورت برپایی کرسی های آزاداندیشی که هنوز به طور دقیق برگزار نشده بپردازد و با ارائه راهکارهایی لوم تحقق این مطالبه رهبری را تبین کند.

سید علی میر حسینی ده آبادی افزود: این کتاب در دوازده فصل با عناوین بررسی مولفه های مفهومی، نهضت تولید علم و جنبش نرم افزاری؛ چیستی، چرایی و چگونگی، آشنایی با مفهوم نهضت تولید علم و جنبش نرم افزاری، تعامل علمی در مسیر تحقق نهضت تولید علم، سیاست های اجرایی اسلامی سازی دانشگاه ها، کرسی های نظریه پردازی؛ باید ها و ضرورت ها، کرسی های نظریه پردازی راهی به سوی تمدن اسلامی، کرسی های نظریه پردازی و نگاهی خاص تولید علم، مفهوم و موانع آزادی اندیشی، نشا نه های جامعه آزاد اندیش، نظام آموزش عالی و تمدن سازی و نقش آموزش عالی و ترسیم هویت دانشجویی تالیف شده است.
به گته وی در بخشی از این اثر عنوان شده است:"ارتباط و نزدیکی ساختاری و مبنایی علوم انسانی با آموزه های دینی و اسلامی دلیلی بر ضرورت و اهمیت تغییر و تحول این علوم در مسیر همزادی با انگاره های اسلامی و نیز اسلامی سازی علوم است. همچنین مناسبات علوم انسانی محصول تمدن جدید و برآمده از رنسانس اومانیستی نیز بر ضرورت مساله اسلامی سازی علوم تاکید می کند. به هر حال امروزه تولید علوم انسانی در معنای ابداع و ایجاد ساختار علمی دانش جدید علوم انسانی که برآمده و هماورد با اصول و مبانی دینی و اسلامی بوده و در بستر و فضلای اندیشه اسلامی رشد یافته است، یک ضرورت تاریخی و اجتماعی تلقی می گردد. تحلیل دقیق این ساختار علمی به عناصری چند و پژوهش در نسبت سنجی هر یک از ابعاد آن با آموزه های دینی و اسلامی یک امر بایسته پژوهشی است که باید در مجامع علمی بیش از پیش به آن پرداخت."
میر حسینی ده آبادی یادآور شد: "نهضت تولید علم؛ کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی" در 184 صفحه، قطع وزیری با شمارگان 500 نسخه و قیمت 9500 تومان از سوی انتشارات آوای نور به چاپ رسید.
پایان پیام/

 


 

کد خبر 279705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha