10 گروه، هلال ماه شوال در خراسان جنوبی را رصد می کنند

خبرگزاری شبستان: مسئول ستاد استهلال مرکز استان خراسان جنوبی گفت: هلال ماه شوال در 10 نقطه استان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه رصد می شود.

حمیدرضا ناصری در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با تاکید بر اینکه احتمال رویت هلال ماه شوال در چهارشنبه شب وجود ندارد، اظهار داشت: احتمال رویت هلال ماه در غروب پنج شنبه بیشتر است.


وی با اشاره به اینکه برای انجام عملیات رصدی در قله های جنوب بیرجند"تقی قنبر" مستقر می شویم، افزود: حدود 15 نفر با استفاده از تلسکوپ و دوربین های دوچشمی به رصد هلال ماه شوال می پردازند.


مسئول ستاد استهلال بیرجند ادامه داد: 2 تلسکوپ ستاد استهلال مرکز استان، 2 تلسکوپ انجمن نجوم و امکانات رصدی سپاه استان برای رصد هلال ماه شوال استفاده می شود.


وی با تاکید بر اینکه رویت هلال ماه شوال با چشم غیرمسلح در روز پنج شنبه امکان پذیر نیست، تصریح کرد: رویت هلال ماه در جنوب و غرب کشور راحت تر است.


ناصری گفت: با توجه به اینکه شب پنج شنبه حدود یک درجه ماه بالاتر از خورشید است و 6 درجه با خورشید اختلاف سمت دارد و به سرعت بعد از خورشید غروب می کند، رویت آن مشکل است.


وی با بیان اینکه شروع عملیات رصدی در سطح استان یک ساعت قبل از غروب آفتاب است، افزود: نتایج بر روی سایت ستاد استهلال خراسان قرار می گیرد.


وی اظهارامیدواری کرد: هلال ماه شوال با حضور اعضای تیم رصدی در غروب پنج شنبه مشاهده شود.


پایان پیام/

کد خبر 279926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha