برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی "تلاوت" در استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی تلاوت در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک گفت: با توجه به جایگاه حفظ آیات وحی و نیز قرائت آن در توسعه و نشر آموزه‌های والای قرآن کریم و تأکیدات گسترده مقام معظم رهبری مبنی بر درک مفاهیم آیات و آشنایی حافظان و قاریان با ترجمه و مفاهیم قرآن و بهره‌برداری مناسب از الحان و تأثیرگذاری بر مخاطب اولین دوره مسابقات قرآنی تلاوت در استان برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: برگزاری این شیوه رویکردی جدید در عرصه مسابقات قرآنی و با هدف توسعه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در بین قاریان و حافظان تسلط بیشتر آنها بر آیات به منظور القای معانی به مخاطبان و همچنین ترویج تلاوت از حفظ در بین قاریان است که امید است با اجرای آن شاهد توسعه و ظهور هرچه بیشتر آموزه های قرآن کریم در سطح کشور باشیم.

 

حجت‌الاسلام سرلکیان تصریح کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن و قرائت(تحقیق) ویژه آقایان و بانوان در دوره سنی پایین و بالای 16 سال انجام خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: ثبت نام این دوره از مسابقات از پنجم مردادماه جاری آغاز شده و تا 5 شهریورماه امسال انجام خواهد شد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات در دو مرحله استانی در مهر و آبان‌ماه امسال و مرحله کشوری در بهمن و یا اوایل اسفندماه سال‌جاری برگزار و رتبه اول هر رشته از استان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

 

پایان پیام/

کد خبر 280419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha