اعزام 15 گروه استهلال ماه شوال در استان اصفهان

خبرگزاری شبستان:دبیر اجرایی ستاد استهلال ماه در اصفهان گفت:15 گروه در استان اصفهان از غروب امروز هلال ماه شوال را رصد می کنند.

مهدی رحیمی، دبیر اجرایی ستاد استهلال ماه در اصفهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت:به احتمال زیاد پنجشنبه (17 مرداد) در ایران عید فطر نخواهد بود اما ستاد استهلال استان اصفهان به محض رویت هلال ماه شوال، اطلاع‌رسانی را انجام خواهد داد و مردم منتظر اخبار از صدا و سیما باشند.

 

وی با بیان اینکه امروز این گروه ها به مناطق مورد نظر مانند کاشان و فریدن اعزام شده اند، افزود: رصد ماه در این گروه ها با حضور متخصصین علم نجوم و افراد متخصص و با استفاده از ابزارهای پیشرفته انجام می شود.

 

همچنین حسین مزروعی، رئیس مرکز نجوم اصفهان نیزدر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان از استهلال ماه های قمری توسط تیم های استهلال این انجمن خبر داد و گفت: استهلال ماه شوال به منظور اعلام عید سعید فطر توسط گروه استهلال انجمن همه سال انجام می شود.

 

وی افزود: گروه استهلال انجمن ادیب برای رصد ماه شوال به کوه های کوهپایه اعزام خواهند شد که با مشاهده ماه مراتب به اطلاع عموم مردم رسانده خواهد شد که دفتر مقام معظم رهبری نیز به نتیجه گروه استهلال انجمن ادیب نیز استناد دارد.


رئیس مرکز نجوم اصفهان با اشاره به اینکه علاوه بر استهلال ماه مسائل نرم افزاری و مربوط به ماه و ستارگان نیز در پیش بینی ها موثر است، تصریح کرد: 30 روزه بوده ماه مبارک رمضان امسال احتمال دارد و بر اساس این پیش بینی ها روز جمعه روز عید فطر و روز اول ماه شوال است.

 


پایان پیام/
 

کد خبر 280427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha