شناسایی مقصران حادثه برمشور / استاندارد دفن زباله برمشور رعایت نشد

خبرگزاری شبستان: معاون اجرایی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه مقصر اصلی حادثه برمشور را باید دستگاه قضایی مورد شناسایی قرار دهد، گفت: استاندارد دفن زباله در این سایت رعایت نشده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، رمضان امینی، معاون اجرایی شهرداری شیراز، امروز (21مرداد) در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری شبستان درخصوص آخرین وضعیت زنده ماندگان واقعه برمشور، گفت: افرادی که در این واقعه جان سالم به در بردند، مورد معاینات دقیق پزشکی قرار گرفتند و شورای شهر شیراز نیز همکاری خود را در خصوص حمایت از خانواده بازماندگان نشان داد.


وی با تاکید بر اینکه با اشاره به اینکه سایت دفن زباله شیراز، یکی از مهمترین و بزرگترین سایت های دفن زباله در کشور محسوب می شود، افزود: باید کسری سئوالات مد نظر قرار گیرد چه کسانی باید شیوه نامه اصولی دفن زباله را اعلام می کرد، چه کسی باید اعتبارات را تخصیص می داد و چه افرادی باید امکانات این سایت را تجهیز می کرد.


امینی با تاکید بر اینکه استاندارد دفن زباله در این سایت رعایت نشده بود و باید زباله ها به خوبی تفکیک، شیرآبه ها جدا سازی می شد که چنین اتفاقی نیفتاده بود، اضافه کرد: همه امکانات را برای همکاری در روز واقعه گسیل کردیم، این یک اتفاق بود که دلایل متفاوتی داشت.


معاون اجرایی شهرداری شیراز نزول 96 میلی متر باران در تاریخ 28 فروردین و زلزله ای در تاریخ 14 اردیبهشت ماه که کانون آن این منطقه بود، افزود: 12آتش نشان در زمان وقوع حادثه به منطقه اعزام شدند که پس از وقوع حادثه پنج را سر و صورتشان بیرون بود از میان زباله ها بیرون کشیده شد.


امینی با تاکید بر اینکه بر اساس اعلام پزشکی قانونی افرادی که زیر زباله بودند به خاطر گازها، و شیرآبه ها و تعفن زباله ها حداکثر 17 دقیقه پس از اتفاق زنده بوده است، تصریح کرد: عدم تفکیک پذیری باعث آتش سوزی شد که باد شدید در آن روز به شدت فاجعه افزود و وجود شیرآبه ها در پایین سایت باعث شد تا این افراد جان خود را از دست بدهند.


وی با اشاره به اینکه مقصر اصلی حادثه را باید دستگاه قضایی مورد شناسایی قرار دهد و در حال بررسی این اتفاق هستند، اضافه کرد: شیوه دفن زباله و اطفا حریق به طور استاندار رعایت نشده بود و افرادی که در این واقعه کشته شدند از افرادی بودند جز کارکنان این سایت بودند و مدیر این سایت نیز 17 سال سابقه مدیریت داشت و فرد بی تجربه ای نبود.


پایان پیام/

کد خبر 281449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha