شرکت 9 هزار ایلامی در برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از شرکت 9 هزار جوان و نوجوان ایلامی در برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد با عنوان آسمانی ها در این استان خبر داد.

حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(27 مرداد) در این خصوص به خبرنگار شبستان اظهار کرد: این تعداد جوان و نوجوان ایلامی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد در طول تابستان سال جاری در برنامه های اقات فراغت آسمانی ها شرکت داشته اند.


وی، تصریح کرد: برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد در زمینه کلاس های ویژه فرهنگی هنری، قرآنی، مذهبی و معارف اسلامی و ورزشی همزمان با سراسر استان از اول تیرماه آغاز شده و تا 17 شهریور به پایان می رسد.


حجت الاسلام چراغی پور، افزود: تشکیل کلاس های آموزشی، برگزاری اردوهای فرهنگی و ورزشی، برپایی کلاس های قرائت و حفظ قرآن کریم، برگزاری مسابقات ورزشی در بین اعضای کانون های مساجد و فعال کردن کتابخانه های عمومی و باز کانون ها در راستا ترویج فعالیت های کتابخوانی از جمله برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد این استان بوده است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: جوانان و نوجوانانی که در برنامه‌های اوقات فراغت مساجد شرکت می‌کنند علاوه بر اینکه از فضای معنوی درون مسجد نیز بهره‌مند می‌شوند از برنامه‌ها و فعالیت‌های طرح آسمانی‌ها نیز استفاده کرده اند.


وی، با بیان اینکه در حال حاضر 220 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت دارند، افزود: از این تعداد 135 کانون فرهنگی و هنری در مناطق عشایری و روستایی مناطق محروم در حال فعالیت هستند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: 18 مرکز خانه نور در استان نیز عهده دار فعالیت قرآنی ویژه کودکان و نونهالان در استان هستند و آموزش روخوانی، روانخوانی، حفظ و قرائت و ترتیل و نونهالان و نوجوانان را برعهده دارند.


گفتنی است، مراسم اختتامیه طرح اقوات فراغت درکانون های مساحد استان ایلام نیمه اول شهریور سال جاری با حضور منتخبان این طرح در اردوگاه فرهنگی و ورزشی خوران شهرستان ایوان برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 283331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha