دست های آسمانی ها با هم پیوند می خورد

خبرگزاری شبستان: اوقات فراغت شاید یکی از مهمترین دغدغه های والدین با نزدیک شدن فصل تابستان و فارغ شدن از درس و تحصیل باشد و نهادها و دستگاه های متعددی هم برای غنی سازی این ایام چاره اندیشی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، کانون های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری کلاس های تابستانی توانسته گام موثری برای رفع دغدغه والدین در ایام فراغت فرزندان خود در تابستان بردارد.


کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از اوایل سال جدید با همت و انگیزه بالا رسالت خویش را برای گذراندن اوقاتی غنی و پر کردن دست هایی خالی از بار، آغاز کرده که در این راستا جلساتی در مرکز و شهرهای استان برگزار کرده است.


همچنین، بیش از یکصد و50 کانون فردا(19اردیبهشت) در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک پس از توجیه شدن در خصوص چگونگی برگزاری طرح اوقات فراغت جهت عقد تفاهم نامه گرد هم می آیند و نسبت به امضا تفاهم نامه ی این طرح اقدام می کنند.


در این تفاهم نامه که به عنوان آسمانی های 8 نامگذاری شده تعهداتی را برای کانون های مجری در نظر گرفته است که از جمله می توان به محتوا داشتن برنامه ها ارائه گزارش مکتوب، ارتباط مستمر با دبیرخانه و در اولویت قرار دادن آموزش های قرآنی اشاره کرد.


همچنین، دبیرخانه نیز متعهد می شود که از کانون های مجری بازدید به عمل آورد و کانون ها را نسبت به یکدیگر مورد ارزیابی و ارزشیابی قرار دهد و کانون یا کانون های برتر را در اجرای اوقات فراغت را جهت تقدیر در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد معرفی کند.


برقراری و تداوم مفید و مستمر قشرهای مختلف مردم با مساجد از طریق رونق بخشیدن به نماز جماعت، آموزش علوم قرآنی، معارف اسلامی در راستای تعمیق فرهنگ علوی در بین مردم، محتوا بخشیدن به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان،‌زمینه سازی بروز استعدادهای نوجوانان و جوانان در عرصه مساجد، تقویت روحیه اجتماعی از طریق کار جمعی تعاون و همکاری، پرورش نیروهای توانمند علمی فرهنگی و هنری از جمله اهداف کانون های مساجد در اجرای طرح اوقات فراغت است.


طرح اوقات فراغت آسمانی های 8 از اول خرداد تا پایان شهریور در مساجد مجری این طرح برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 366044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha