امام هویت شیعه عصر غیبت//ظهور به دست شیعه عصر غیبت رقم می خورد

رئیس مرکز تخصصی نماز بااشاره به اینکه ظهور به دست شیعه عصر غیبت رقم می خورد، گفت: انسان منتظر هویتش را از امام می گیرد تا دچار بحران هویت نشود، درحالی که امروز تمام هویت ها مجازی است.

حجت الاسلام محمدصادق کفیل، رئیس مرکز تخصصی نماز در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان بااشاره به شناخت آثار انتظار برای انسان منتظر، گفت: یکی از پرسش هایی که ذهن منتظران را به خود مشغول می کند، نشانه ها و آثار انتظار است که شناخت آنها میزان انتظار این افراد را مشخص می کند.
وی بااشار به شاخص ترین آثار انتظار، خاطرنشان کرد: نخستین نشانه انتظار هویت است. باید بدانیم که انسان منتظر هویتش را از امام می گیرد تا دچار بحران هویت نشود، این درحالی است که درحال حاضر تمام هویت ها مجازی است.
حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه ما امام و خدا را دوست داریم ولی هویت خود را از خدا نمی گیریم، اظهارداشت: رابطه هویت و انتظار یک رابطه تنگاتنگ است، به طوری که انسان منتظر باید هویت خود را از انتظار ظهور امام زمان رقم بزند و بداند که ظهور به دست شیعه دوران غیبت اتفاق می افتد.
این کارشناس مسائل مهدوی، افزود: انسان منتظر باید با خود بگوید که مهمترین حادثه تاریخ به دست من رقم می خورد و به من گفتند که تو باید برای ظهور زمینه سازی کنی، همانطور که مأموم به امام اقتدا می کند، باید مهمترین دغدغه امام را برای خود مهم بداند که همان امر ظهور است، بنابراین اگر من هویتم را از امام بگیرم، منتظر واقعی هستم.
وی امید را دومین آثار انتظار دانست و بیان داشت: امام علی(ع) در حدیثی می فرمایند: "تنها نشانه کسی که امید داشته باشد، حرکت است." انسان منتظر امیدوار است و امید دارد که از یاران امامش می شود.
حجت السلام کفیل با بیان اینکه انسان ناامید در جریان ولایت طاغوت قرارمی گیرد، تصریح کرد: ناامیدی مقدمات دوری از امام را فراهم می کند؛ چراکه امید سبب پویایی، تکاپو و پیوند است.
رئیس مرکز تخصصی نماز بااشاره به تهذیب نفس انسان منتظر، گفت: خودسازی به عنوان سومین نشانه انتظار به معنی ناظر دیدن امام بر همه اعمال است، در این رابطه باید گفت که محبت یک سکه دو روست. یک رو وصال و یک روی دیگر فراق است، انسان منتظر خوف دارد که نکند کاری کند که امام ناراحت شود و گناهی مرتکب نمی شود. چراکه امام را ناظر و حاضر می بیند و می داندکه اعمالش بر امام عرضه می شود و امام نسبت به ثوابش شاد می شود.
وی ادامه داد: انسان منتظر کاری می کند که امام شاد شود و نگرانی امام را برنمی تابد، سحر بیدار می شود زیرا می داند سحر او نشاط یوسف زهراست و عبادت او نشاط امام است.
حجت الاسلام کفیل صبر را به عنوان چهارمین نشانه انتظار عنوان کرد و اظهارداشت: امام رضا(ع) در حدیثی می فرماید: "چه نیکوست انتظاری که همراه صبر باشد." صبر واژه ای است که 70 بار در قرآن آمده و بهترین پاداش ها برای آن ذکر شده است. مقامی است که تمام اهل بیت به آن رسیده اند بنابراین انسان منتظر صبور است و در این بلای غیبت صبر می کند.
این کارشناس معارف مهدویت بااشاره به بی تفاوت نبودن انسان منتظر نسبت به زمینه سازی برای ظهور، گفت: انسان منتظر دغدغه دارد و در این راه حرکت و دعا می کند، همچنین نسبت به امام گله مند نیست.
وی ادامه داد: در روایات داریم که موسی و هارون دعا کردند که فرعون هلاک شود، دعای آنها مستجاب شد، امام صادق(ع) می فرماید دعای موسی و هارون 40 سال بعد مستجاب شد، منتظر صبور است و دعا می کند هر چند دعای او 100 سال دیگر مستجاب شود ولی می داند که دعای او ظهور را نزدیک می کند.


پایان پیام/

کد خبر 284290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha