برگزاری جشن های رضوی در همه کانون های مساجد استان بوشهر

خبرگزاری شبستان: دبیر اجرایی شورای جشن های مردمی دهه کرامت با اشاره به ضرورت گرامیداشت این دهه گفت: جشن های رضوی در همه کانون های مساجد استان بوشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، علی اکبر مزارعی، دبیر اجرایی شورای جشن های مردمی دهه کرامت، در نشست هماهنگی ستاد اجرایی این جشن ها گفت: جشن های مردمی رضوی در بیش از 16 هزار کانون فرهنگی و هنری سراسر کشور و 8 هزار بقعه برگزار می شود.

 

وی افزود: مردمی شدن جشن های دهه کرامت در برنامه های امسال جدی گرفته شده است و با یک نگاه جدید امسال دهه کرامت را گرامی می داریم.

 

وی تصریح کرد: دهه کرامت را فرصت مناسبی برای اجرای برنامه های با نشاط دانست و ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی خوب در استان بخشی از حقی که امام رضا (ع)، بر کشور ما دارد را ادا کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به دیدار اعضای ستاد اجرایی جشن های مردمی دهه کرامت، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: لزوم وجود یک شعار کارشناسی شده برای دهه کرامت، تشکیل کارگروه هایی ویژه دهه کرامت که این کارگروه ها نباید کار را در طول سال تعطیل کنند و تا دهه کرامت سال آینده باید فعالیت داشته باشند، و توجه به عشق مردم استان ولایت مدار استان بوشهر اعم از شیعه و سنی به اهل بیت (ع)، به ویژه امام رضا از نکاتی مهمی است که در آن دیدار مورد تاکید آیت الله صفایی بوشهری قرار گرفت.

 

همچنین در پایان این جلسه تقدیر و همکاری امور اجتماعی استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالین و تشکل های فرهنگی فعال در حوزه ترویج فرهنگ رضوی، پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از سیمای مرکز بوشهر در ساعت معین، و پخش برنامه در رابطه با امام رضا (ع) و سبک زندگی با حضور کارشناسان و آشنایی با سیره ائمه اطهار، پررنگ شدن سهم بانوان در جشن های رضوی با توجه به ولادت حضرت معصومه (س)، پوشش رسانه ای برنامه های دهه کرامت و انجام تبلیغات محیطی و شهری و استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به پتانسیل های موجود و برگزاری این جشن ها در مناطق دورافتاده به تصویب رسید.

 

پایان پیام/

کد خبر 284303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha