برگزاری جشنواره های رضوی، مصداق احیای امر و علوم ائمه اطهار است

خبرگزاری شبستان:رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری جشنواره های رضوی مصداق احیای امر و علوم ائمه اطهار علیهم السلام و احیای علوم ائمه، به منزله زنده نگه داشتن علم خدای سبحان است.

حجت الاسلام سید جواد خاضع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک دهه کرامت، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج گفت: دهه کرامت فرصت و ظرفیت مناسبی برای ارتقاء سطح معلومات و اطلاعات اقشار مختلف در حوزه معارف دینی و ولایی است.

حجت الاسلام خاضع به سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام)، احمد بن موسی، شاهچراغ (علیه السلام) و حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) اشاره و افزود: به همین مناسبت فاصله بین این ولادت ها را دهه کرامت نام گداری کرده اند.

وی با بیان این که لازم است جشن های دهه کرامت به صورت گسترده در تمام نقاط استان برگزار شود، بیان داشت: باید از این فرصت برای آشنایی بیشتر آحاد مردم به خصوص نوجوانان و جوانان با معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیم السلام و به خصوص سیره عملی و زندگی امام رضا ( علیه السلام) استفاده شود.

این مسئول به حضور پرشور جوانان در جشن های دهه کرامت اشاره و خاطرنشان کرد: باید در جشن های دهه کرامت ضمن فراهم کردن زمینه شور و نشاط جوانان، عمق بخشی و برگزاری جشن ها مبتنی بر ارزش های دینی مدنظر قرار گیرد.

خاضع در ادامه به به تاثیر جشنواره های فرهنگی و هنری که از طرف فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود، بر فرهنگ دینی اشاره و به روایتی از حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) به نقل از راوی عبدسلام بن سالم هروی استناد کرد و افزود: از امام رضا (ع) شنیدم که فرمود: «رحم الله عمرا اخیا امرنا» خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده می کند.

وی اظهار داشت: روای در این روایت می کند که به حضرت عرض کردم «کیف یحیی امرکم» چگونه کسی می تواند امر شما را زنده کند که حضرت فرمود:«یطعلم علومنا و یعلمهه الناس» علوم ما را یاد بگیرند و بعد به مردم یاد بدهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام رضا (علیه السلام می فرماید:«اگر مردم بدانند که کلام ما چقدر زیباست، حتما از کلام ما پیروی می کنند»

خاضع عنوان کرد: برگزاری جشنواره های رضوی مصداق احیای امر و علوم ائمه اطهار علیهم السلام است و احیای علوم ائمه، به منزله زنده نگه داشتن علم خدای سبحان است.

وی یادآور شد: حضرات معصومین علیهم السلام جلوه تامه نام حضرت حق هستند؛ بنابراین این جشنواره های رضوی که در سطح استان برگزار می شوند، تاثیر ارزنده ای بر فرهنگ دینی استان می گذارند و مصداق احیای امر ائمه اطهار است.

این مسئول ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان جشنواره های رضوی در مرکز استان و شهرستان ها اظهار امیدواری کرد، در برگزاری جشنواره ها شور، نشاط و شادابی را رعایت و عمق بخشی و تبیین علوم و معارف اهل بیت عصمت و طهارت را مدنظر قرار دهند.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 397273

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha