نهادهای دولتی امکان ازدواج دائم رادر قبال ازدواج موقت فراهم آورند

خبرگزاری شبستان: نهادهای دولتی باید امکان ازدواج، تهیه مسکن و شغل را برای جوانان فراهم کند تا ازدواج دائم در بین پسران و دختران افزایش پیدا کند.چراکه اساس جامعه سالم ازدواج است.

امان اله قرایی مقدم، جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستاندرباره ازدواج موقت گفت: ازدواج موقت نباید در جامعه ترویج پیدا کند چرا که بی بندوباری جنسی را دربر دارد و ایجاد تنوع طلبی در مردان و زنان می کند و ترویج ازدواج موقت در جامعه به طور کلی بد است.
 

 

جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه ازدواج موقت آسیب های بی شماری را در خود دارد اظهار کرد: یکی از جدی ترین آسیب ها به وجود آمدن فرزندانی ناخواسته از این ازدواج است؛ فرزندانی که بی سرپرست یا بدسرپرست هستند و در آینده دچار آسیب های اجتماعی بسیار می شوند و جامعه ای پر از آسیب به وجود می آورد.

 

وی با تاکید بر اینکه ازدواج دائم و خانواده جلوی آسیب های اجتماعی را می گیرد اظهار کرد: هرگونه ازدواج موقت به خصوص برای دختران و پسران مجرد مضر است و  پیامد دارد؛ باید ازدواج های سنتی، رسمی و عرفی گسترش یابد چرا که اکثر  ازدواج های موقت با شکست مواجه می شود.

 

آسیب شناس اجتماعی با تاکید بر اینکه امروزه بسیاری از ازدواج های رسمی با طلاق روبرو هستند خاطرنشان کرد: مطمئنا ازدواج های موقت در مقابل ازدواج های دایم  هیچ دوامی ندارد؛  فقط موجب می شود تا بی بندوباری درجامعه ترویج پیدا کند.

 

جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی ادامه داد: ازدواج های موقت موجب رواج بیماریهای مقاربتی، بدآموزی فرهنگی برای دختران و پسران ، تنوع طلبی در زنان و مردان و فرزند آوری ناخواسته می شود.

 

قرایی مقدم با تاکید بر اینکه ازدواج رسمی و دائم باید گسترش پیدا کند خاطرنشان کرد: نهادهای دولتی باید امکان ازدواج، تهیه مسکن و شغل را برای جوانان فراهم کند تا ازدواج دائم در بین پسران و دختران افزایش پیدا کند.چراکه اساس جامعه ازدواج است و اولین نهاد خانواده است که موجب بقای نسل جامعه می شود.

 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 285270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha