تاکید بر مشارکت مردمی در امر مقدس مسجد سازی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: مشارکت بیشتر خیرین در امر مقدس مسجد سازی در توسعه این اماکان مذهبی نقش بسیار موثری دارد.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک گفت: مسجد همواره پناهگاهی برای افراد و محلی برای تصمیم گیری های مهم و از همه مهمتر عبادت بوده که تعمیر، تجهیز و ساخت این مراکز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 

وی با اشاره به اینکه مرمت و ساخت مساجد نیازمند کمک های خیرین و نیکوکاران است افزود: عملیات مرمت و ساخت 200 مسجد هم اکنون در این استان در حال اجرا است که حضور مردم در راستای کمک به این امر خداپسندانه بسیار تاثیرگذار است.
 

حجت الاسلام آیت الله عباسیان با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و 13 مسجد در این استان وجود دارد گفت: از این تعداد، حدود 30 مسجد به صورت شاخص و 50 مسجد به صورت ویژه در برنامه های فرهنگی، قرآنی و دینی فعالیت دارند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: مسجد محل عبادت و گردهمایی افراد است که باید به زیباسازی و مرمت این مکان معنوی توجه ویژه شود.
 

 وی ادامه داد: مساجد از دیرباز کانون مهم اجتماعی بوده و تصمیم سازی های مهمی در حوزه های مختلف در آن انجام می شده که امروزه نیز به کارکرد فرهنگی و مذهبی مساجد توجه فراوان می شود.

 

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به اینکه بیشتر مساجد این استان از طریق کمک های مردمی و خیرین مسجد ساز، احداث و مرمت می شوند، ادامه داد: بخشی از اعتبارات مساجد نیز از محل اعتبارات دولتی تامین و ادارات اوقاف برابر لیست ارسالی استانداری نسبت به توزیع اعتبارات اقدامات لازم را انجام می دهند.

 

پایان پیام/

کد خبر 285804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha