بمباران سوریه با الگوی حمله هوایی 1999 به یوگوسلاوی انجام می شود

خبرگزاری شبستان:روزنامه نیویورک تایمز در شماره امروز خود نوشت که آمریکا برای حمله نظامی به سوریه از الگوی بمباران یوگوسلاوی در سال 1999 میلادی استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نیویورک تایمز ،باراک اوباما هنوز در اندیشه آن است که چگونه نسبت به به موضوع ادعایی استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه واکنش نشان دهد که همکارانش احتمال استفاده از شیوه به کا رفته در مرحله آخر جنگ کوزووو را به عنوان مدل عملیات نظامی در سوریه مورد بررسی قرار داده اند.
نیویورک تایمز در گزارشی در این زمینه نوشته است: رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته از تلاش برای نادیده گرفتن تصمیمات اتخاذ شده در سازمان ملل خبر داد.
در ادامه گزارش آمده است: دلیل اصلی این اقدام این است که روسیه به طور قطع از حق وتوی خود برای هر تصمیمی در خصوص استفاده از گزینه نظامی علیه علیه دولت بشار اسد استفاده خواهد کرد.
بر اساس گزارش نیویورک تایمز،دولت اوباما،سابقه جنگ در کوزووو را که می تواند الگویی برای حمله هوایی باشد در مورد سوریه مورد توجه قرار خواهد داد.
پرزیدنت بیل کلینتون در سال 1999 میلادی از حمایت ناتو استفاده کرد و برای توجیه بمباران 78 روزه یوگوسلاوی ادعا کرد که از جمعیت غیر مسلح در این کشور حمایت خواهد کرد.
یکی از مقامات رسمی بلندپایه آمریکا نیز گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه «سابقه کوزوو» محور اصلی نشست های آمریکا در مورد سوریه است را مورد تایید قرار داده است.
 

کد خبر 285814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha