جذب بیش از 1500 آموزشیار سواد آموزی در آموزش و پرورش استان گیلان

خبرگزاری شبستان: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از جذب یک هزار و 510 آموزشیار نهضت سواد آموزی استان از سال 88 تاکنون در این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان در جلسه مشترک روسای آموزش و پرورش مناطق 33 گانه و شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش گیلان از جذب بیش از 1500 آموزشیار سواد آموزی در آموزش و پرورش استان خبرداد.

 

محمد امیری، گفت: این تعداد آموزشیار از سال 88 تاکنون جذب آموزش و پرورش استان گیلان شده است.

 

امیری، با بیان این که در زمان حاضر کار آموزش سواد آموزی توسط نیروهای تحصیل کرده آزاد و معلمان رسمی انجام می گیرد، افزود: آموزش دهنده آزاد، تنها در دوره سواد آموزی در مدارس دولتی مجاز به تدریس است.

 

وی ادامه داد: اما آموزش دهنده در دوره های تحکیم و انتقال حتما بایستی از طریق موسسات غیر دولتی شامل مدارس غیرانتفاعی، بسیج، سپاه و غیره باشد.

 

افزایش سطح فعالیت سواد آموزی از 17 منطقه آموزش و پرورش به 33 منطقه
امیری، از افزایش سطح فعالیت سواد آموزی از 17 منطقه آموزش و پرورش به 33 منطقه خبر داد و تصریح کرد: این امر موجب تسلط و مسوولیت پذیری بیشتر پرسنل می شود.

 

وی با بیان این که نیروهای انتصابی سواد آموزی حداقل بایستی یک دوره چهارساله در پست خود به انجام وظیفه بپردازند، یادآور شد: سختی جذب سواد آموز، نگهداری آن، پایش کیفیت آموزش و سطح اطلاعات در سامانه اگر مورد حمایت درست قرار نگیرد موجب خروج نیروها از حوزه سواد آموزی می شود.


امیری با تاکید بر اینکه جابجایی نیروهای سواد آموزی حتما بایستی با مجوز قبلی معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش باشد، گفت: در تعیین نیروها در آستانه پروژه مهرتعهد و کارآمدی آنان بایستی مورد توجه قرار گیرد.


وی همچنین آخرین مهلت برای ریشه کنی بیسوادی در استان را طی دو سال و نیم آینده عنوان و خاطر نشان کرد: بنابراین همه بایستی برای ریشه کنی بیسوادی تلاش کنیم .

 

امیری با بیان اینکه چهار هزار و 454 نفر در سال جاری برای شرکت در کلاس های سواد آموزی ثبت نام کرده اند، خاطر نشان کرد: پایان مهلت ثبت نام سال 92 تا 15 بهمن است بنابراین بایستی این آمار را به 20 تا 25 هزار سواد آموز برسانیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 290118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha