اختتامیه طرح اوقات فراغت آسمانی ها در ایلام

خبرگزاری شبستان: مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت با عنوان آسمانی ها با حضور اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(18 شهریور) در این مراسم، گفت: در طرح اوقات فراغت آسمانی ها بیش از 9 هزار نفر از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در برنامه های این طرح شرکت داشته اند.


وی، با بیان اینکه طرح اسمانی های در سطح 220 کانون فرهنگی و هنری مسجد برگزار شده است، افزود: برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد در زمینه کلاس های ویژه فرهنگی هنری، قرآنی، مذهبی و معارف اسلامی و ورزشی همزمان با سراسر استان از اول تیرماه آغاز و تا 17 شهریور سال جاری ادامه داشت.


حجت الاسلام چراغی پور، تصریح کرد: تشکیل کلاس های آموزشی، برگزاری اردوهای فرهنگی و ورزشی، برپایی کلاس های قرائت و حفظ قرآن کریم، برگزاری مسابقات ورزشی در بین اعضای کانون های مساجد و فعال کردن کتابخانه های عمومی و باز کانون ها در راستا ترویج فعالیت های کتابخوانی از جمله برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد این استان بوده است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ابراز کرد: جوانان و نوجوانانی که در برنامه‌های اوقات فراغت مساجد شرکت می‌کنند علاوه بر اینکه از فضای معنوی درون مسجد نیز بهره‌مند می‌شوند از برنامه‌ها و فعالیت‌های طرح آسمانی‌ها نیز استفاده می‌کنند.


حجت الاسلام چراغی پور، اجرای برنامه های متناسب با ایام ماه مبارک رمضان در طرح اقات فراغت، برگزاری اردوی تفریحی و زیارتی منتخبان کانون ها، برگزاری مسابقات ورزشی جام اوقات فراغت و بازدید هفتگی از برنامه های طرح اوقات فراغت در سطح کانون ها از دیگر برنامه های این طرح بوده است.


وی، یادآور شد: این طرح با هدف جذب حداکثری اقشار مردم به ویژه کودکان و نوجوانان به فضای معنوی مساجد و غنی سازی اوقات فراغت اقشار مردم در سطح کانون های مساجد این استان برگزار شده است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، با بیان اینکه تقویت کارکردهای مساجد از برنامه های اوقات فراغت است، خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی از وظایف کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند که توجه به این امر نیازمند توجه هرچه بیشتر مسئولان دارد.


گفتنی است، آیت الله سید محمد قائم مقامی، به عنوان میهمان ویژه آیین اختتامیه طرح اوقات فراغت آسمانی ها حضور داشت.


پایان پیام/
 

کد خبر 290556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha