سبک زندگی رضوی مقتضای زمانی ندارد

خبرگزاری شبستان:نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی تحول در تمام ابعاد دارد، گفت:اصول امام رضا(ع) به عنوان سبک زندگی رضوی مقتضای زمانی ندارد.

علیرضا خسروی در گفتگو باخبرنگار شبستان با اشاره به قالب و ماهیت جشن‌گونه مراسم زیر سایه خورشید در سطح کشور گفت: عشق و علاقه ذاتی جوانان به جشن باعث می‌شود که به این مسائل بیشتر بپردازند و راحت‌تر با این مراسم ارتباط برقرار کنند و امر تربیتی و آموزشی این مراسم با سهولت بیشتری صورت بگیردکه همه اینها دست به دست می‌دهند تا جوان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جشن‌ زیر سایه خورشید به سمت خداوند و معنویات حرکت کند.


خسروی زمینه سازی گسترش فرهنگ، نشر ارادت و محبت به آستان امام رضا(ع)، گسترش معارف ناب سنت و سیره رضوی و ترویج فرهنگ خانواده ایرانی با معیارهای رضوی در کشور را از اهداف برگزاری جشن ملی "زیر سایه خورشید" برشمرد و گفت: گسترش فرهنگ ولایت و آگاهی از جایگاه معصومین از دیگر فواید برگزاری این جشن ها است.


وی برنامه های فرهنگی را از نیازهای اصلی جامعه برشمرد و افزود: اعتلای جامعه و پیشرفت عملی و اقتصادی کشور با فرهنگ والا قابل حصول است.


نماینده مردم سمنان، مهدیشهر وسرخه درمجلس شورای اسلامی در ادامه به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و افزود: در دورانی که ما برای نخستین بار در تاریخ اسلام، بیداری باشکوه اسلامی را در سراسر جهان مشاهده می‌کنیم، گسیل شدن کاروان‌هایی با عنوان "زیر سایه خورشید" با حضور پرنشاط جوانان مؤمن و با یک نگاه بلند جهانی تأثیری مضاعف بر این بیداری خواهد گذاشت چرا که کاروانیان در واقع پیام داران صلح و محبت، کرامت، عدالت و انسانیت برای تمام امت اسلام و جامعه بشری هستند.


خسروی ضمن بیان این که جشن های زیر سایه خورشید متعلق به نهاد و یا تشکل خاصی نیست، اظهار داشت: می توان برنامه های تدوین شده در این جشن ها را متناسب با ذائقه فرهنگی منطقه بومی سازی کرد.


وی با بیان اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید باید به سمت جوان‌پسندتر پیش برود، گفت: جوان‌ها بیشتر از هرچیزی احتیاج به فرهنگسازی و تربیت بیشتر اسلامی، علوی و رضوی دارند و بهترین کار این است که در مساجد، صدا و سیما، روزنامه‌ها و سایر رسانه‌ها این جشن‌ها را باشکوه‌ جلوه بدهیم تا جوانان جذب این برنامه‌های مفید شوند و خود جوانان هم طالب این جشن‌ها هستند.


پایان پیام/

کد خبر 291595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha