تحول سبک زندگی ایمانی با جشنواره ملی ملکوت

خبرگزاری شبستان: جشنواره ملی ملکوت باهدف ترویج آثار و اندیشه های اندیشمندان اسلامی، ایجاد فضای مناسب و سالم جهت استفاده از شبکه جهانی وب و توجه به مبانی تحول در سبک زندگی ایمانی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان نخستین"جشنواره ملی ملکوت " با هدف ترویج آثار و اندیشه های اندیشمندان اسلامی در میان دانشگاهیان، اعتلاء فرهنگ کتاب خوانی، افزایش آگاهی دانشگاهیان نسبت به نیاز بشر به دین، ارتقاء سطح علمی و قرآنی عموم جامعه، ایجاد فضای مناسب و سالم جهت استفاده از شبکه جهانی وب و توجه به مبانی تحول در سبک زندگی ایمانی برگزار می شود.
بنا بر این گزارش، "جشنواره ملی ملکوت" بر اساس و محوریت کتاب «صورت و سیرت انسان در قرآن» اثر آیت الله جوادی آملی در بخش های: خلاصه نویسی، مقاله نویسی، وبلاگ نویسی، مسابقه اینترنتی، پیامکی، ماکتبه ای، مجله الکترونیکی و سلسله نشست های تخصصی برپا می شود.
خلاصه نویسی و مقاله نویسی ویژه اساتید و دانشجویان (مقاطع ارشد و دکتری دانشگاه های سراسر کشور) در پنج محور با عناوین کمال علمی و عملی انسان در قرآن و عرفان، علوم بشری از منظر قرآن کریم، انسان شناسی قرآنی و فلسفی، نقش دین در هویت انسان و جایگاه انسان در قران و علوم انسانی است که فراخوان آن از شهریور ماه سالجاری آغاز شد و علاقه مندان تا پایان آذرماه سال 92 مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
بر اساس این گزارش شرکت در سایر بخش های این جشنواره برای عموم آزاد است و علاقه مندان در بخش اینترنی به سایت ملکوت به نشانی اینترنتی malakoot.org مراجعه و به هفتاد سوال چهارگزینه ای پاسخ می دهند؛ همچنین در بخش خلاصه نویسی شرکت کنندگان خلاصه کتاب یاد شده را حداکثر در 60 صفحه ارسال کرده و برترین اثر از سوی نشر اسراء به چاپ می رسد.
شرکت در تمامی بخش های این جشنواره ( به استثنای مقاله نویسی و خلاصه نویسی که از شهریور ماه امسال کلید خورده است) همزمان با بازگشایی دانشگاه ها آغاز و مهلت آن تا پایان دی ماه به پایان می رسد.
در بخش مسابقه پیامکی هر روز به مدت دو ماه، دو پیامک شامل نکته ای از کتاب و یک سوال به مخاطبان ارسال می شده که در صورت پاسخ صحیح امتیاز کامل و در صورت پاسخ نادرست به منظور ادامه مسابقه نیمی از امتیاز به شرکت کننده تعلق می گیرد. همچنین در بخش مکاتبه ای، خلاصه متن بخش هایی از کتاب از مهرماه در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر و علاقه مندان به بیست سوال مطرح شده پاسخ می دهند.
علاقه مندان شرکت در بخش های وبلاگ نویسی و مقالات در قالب پوستر (پوستر مقاله محملی است که فشرده مطالب یک مقاله را در قالب طرح های نوآورانه ارائه می دهند به گونه ای که برای مخاطبان قابل فهم باشند) و مجله الکترونیکی نیز برای کسب اطلاعات بیشترمی توانند به سیات ملکوت مراجعه کنند.
بر اساس این گزارش این جشنواره با همکاری بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور، اپراتور ایرانسل، رادیو معارف، شهرداری تهران، شبکه قرآن و معارف سیما، دانشگاه قم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روزنامه های جوان، ایران و اعتدال و معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو برگزار می شود.
شایان ذکر است جوایز نخستین "جشنواره ملی ملکوت " به شرح ذیل است که زمان اعلام نتایج متعاقبا اعلام می شود:
پرداخت یکصد میلیون ریال کمک هزینه دکتری به یک نفر، پرداخت کمک هزینه شصت میلیون ریال کارشناسی ارشد به یک نفر، دو دستگاه خودروی تیبا به دو نفر، حمایت از دوازده طرح پژوهش و اختراع، 12 قطعه سکه تمام بهار آزادی، چاپ دو عنوان رساله کارشناسی ارشد و دکتری دانش پژوهان، یک صد لپ تاپ، تبلت و گوشی تلفن همراه و جوایز نقدی نفیس دیگر.
پایان پیام/

کد خبر 292867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha