جشنواره امام رضا(ع) باید با رویکرد اشاعه فرهنگ رضوی برگزار شود

خبرگزاری شبستان: مشاور ویژه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: جشنواره امام رضا(ع) باید با رویکرد اشاعه فرهنگ رضوی برگزار شود.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمود واعظی، مشاور ویژه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ظهر امروز(26 شهریور) در آئین تجلیل از اعضای بخش بین‌الملل یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تلاش فراوانی را در عرصه گسترش بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا(ع) کرده است، اظهار کرد: از همه نهادهایی که به عنوان سهم‌آفرین و متصدی در این موضوع هستند و ما را در بخش بین الملل یاری رساندند، سپاسگذاریم زیرا مطمئن هستیم تمام اقدامات آنان از بر اساس باور و اعتقادات قلبی به امام رضا(ع) بوده است و صرفا به عنوان یک کار اداری به آن نگاه نکرده‌اند.

 

وی افزود: از 5 یا 6 سال قبل که نخستین برنامه بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا(ع) برگزار شد، با تلاش مسئولان سعی شد تا برنامه‌ریزی های متعددی انجام شود و در حال حاضر ما در روز میلاد امام رضا(ع) در 200 نقطه جهان و در 75 کشور برنامه‌هایی درباره امام رضا(ع) اجرا می‌کنیم.

 

مشاور ویژه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: عمدتا جشنواره‌ بین‌المللی امام رضا(ع) در قالب نمایشگاهی،‌ همایش، مسابقات،‌ محافل و نشست‌های علمی است.

وی با اشاره به اینکه مجمع جهانی اهل بیت(ع)،‌ آستان قدس رضوی، جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة و وزارت آموزش و پرورش در این جشنواره فرهنگی تلاش زیادی کردند، گفت: 11 ماه برنامه‌ریزی شد تا در دهه کرامت جشنواره مناسبی در بخش بین‌الملل عرضه شود و ما از روسای کارگروه‌ها که امسال با حکم ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کار خود را شروع کرده‌اند، چشم امید داریم تا انشاءالله از هم اکنون، به دنبال انجام کارهای اولیه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) باشند.

 

مشاور ویژه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه کمیته اجرایی و تشریفات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز هماهنگی خوبی را برای اجرای بخش بین‌الملل امام رضا(ع) انجام داده است، تصریح کرد: برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) در حدود 200 نقطه از جهان اجرایی می‌شود و در خارج از کشور نیز فعالیت‌های متعددی را داریم که از آن جمله می‌توان به ارسال لوح فشرده و فیلم‌هایی با موضوع امام رضا(ع) به زبان انگلیسی و عربی اشاره کرد.

 

مشاور ویژه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: به طور قطع معارف رضوی برای کودکان هم زیبا خواهد بود، بنابراین باید برای اشاعه این فرهنگ در بین کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گیرد.

واعظی تصریح کرد: با وجود تمام فعالیت‌ها، یک سری کارهای زمین مانده داریم که امید است این کارها تا سال آینده انجام شود، به عنوان مثال ما می‌خواهیم از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به طور کامل استفاده کنیم.

 

مشاور ویژه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ما باید بتوانیم همان‌طور که خادمان حرم رضوی را در برنامه‌های مختلف دعوت می‌کنیم، از جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) نیز مبلغانی برای ترویج فرهنگ رضوی پرورش دهیم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 293761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha