تعلیم کتاب و حکمت از اهداف بعثت انبیا است

خبرگزاری شبستان:‌نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تعلیم کتاب و حکمت از اهداف بعثت انبیا بوده و در اولین آیاتی که به پیامبر اسلام نازل شد از خواندن و تعلیم سخن به میان آمده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز(27شهریور)‌در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که در بیت وی برگزار شد، گفت: امروز پیشرفت‎های چشمگیری در عرصه نظام آموزشی، اداری، پژوهشی، فرهنگی و هماهنگ سازی و یکپارچه‎سازی حوزه ‎های علمیه به وجود آمده است.

 

وی افزود: نقش مؤثر حوزه‌های علمیه در تبیین الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی به ویژه در عرصه زن و خانواده و تربیت نسل آینده و چگونگی شکل‌گیری محیطی امن و با آسایش در خانواده و اجتماع، غیرقابل انکار و بی بدیل است. 


 آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد:در متون دینی همواره اهمیت علم و منزلت عالم مورد تاکید قرار گرفته و علم از جایگاه رفیعی برخوردار است.
 

در دامه این مراسم حجت الاسلام علی زارع مدیر حوزه های علیمه خواهران استان مرکزی گفت:‌ امسال یکهزارو 300 طلبه برای شرکت در کلاس های حوزه های علمیه شرکت کردند که به دلیل کمبود ظرفیت از 500 نفر انان ثبت نام شده است. 

 

وی ادامه داد:‌ مدارس حوزه های علمیه از چهار سال قبل تا کنون از 6 مدرسه به 14 مدرسه افزایش پیدا کرده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 294028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha