ویکی لیکس افکار عمومی را کنترل می‌کند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایجاد سایت جنجال‌ برانگیز "ویکی لیکس" را وسیله‌ای برای کم کردن فشار افکار عمومی بر روی آمریکا خواند.

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر لاریجانی، در برنامه تلویزیونی نگاه یک اظهار داشت: ویکی لیکس بعد حقوقی و بعد سیاسی دارد اما جالب است که چگونه فردی مانند اینکه کلید جادویی دارد وارد قسمت‌های حفاظت شده آمریکا بشود و اسناد موجود در آنجا را بیرون بکشد.

وی ادامه داد: خود غربی‌ها هم ژست می‌گیرند که ما ناراحتیم این اسناد درآمده است.  در مورد شکنجه بازداشتی‌های عراقی که زیر نظر آمریکایی‌ها بوده‌اند، من 30 سند را به عنوان رندوم انتخاب کرده‌ام و شاخص تمام آنها این بود که زندانیان عراق توسط مأموران عراقی شکنجه می‌شدند و گناه آمریکایی‌ها این بوده است که فقط نگاه می‌کردند در حالی که آمریکایی‌ها خودشان عراقی‌ها را می‌کشتند.

وی تصریح کرد: اینها را خود آمریکایی ها سازمان‌دهی می‌کنند که فشار افکار عمومی را کم کنند و در عوض یک مقدار تخلفات کوچک را می‌پذیرند، بعید نیست که 10 درصد این اسناد واقعی باشد، مثلا مطالبی که در مورد سفارتخانه‌ها نوشته‌اند کار مهمی نبوده که اگر فردی روزنامه‌ها را می‌خواند می‌توانست به دست بیاورد، به نوعی هدفمندی افکار عمومی مردم دنیا نسبت به آمریکا را دارد .

وی افزود: اسنادی در مورد اعراب هست که خودشان باید پی‌گیر باشند و استراتژی آنها در مورد ایران در منطقه برای ایران‌هراسی است، در حالی که کشورهای عربی از تنها کشوری که نباید بترسند ایران است، ما لنگر منطقه هستیم و باید به ما تکیه کنند. به نظر من ایجاد کننده این سایت خود آمریکاییان هستند، باید صبر کنیم تا دم خروس پیدا شود چرا که فعالیت‌هایی که داشته‌اند این تئوری را تایید می‌کند.

دکتر لاریجانی پروسه شروع شده در ایران به نام ترور را خطرناک دانست و بیان داشت: درجه خشونت غرب با ملت ایران به نمایش درآمده و پدیده به قتل رساندن دانشمندان هسته‌ای کریه است، این با قوانین بین‌المللی در تضاد است. این ترور در دستور کاری کسانی است که مدعی مبارزه با تروریسم هستند. این عمل آنها قابل پی‌گیری و قابل محاکمه است. غرب در تأسیس القاعده و طالبان به خاطر اهداف تروریستی دست داشتند ولی دیر یا زود دامن خودشان را خواهد گرفت و باید پاسخ‌گو باشند البته رسیدن غرب به اینجا نشان می‌دهد که در مورد مسئله هسته‌ای ایران به بن‌بست رسیده‌اند. ما در مورد مبارزه با تروریسم خسارت زیادی داده‌ایم اما موفقیت هم کسب کرده‌ایم، امیدواریم این شجره خبیث در کشور ما ریشه‌کن بشود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اضافه کرد: اقدامات غربی‌ها و پدیده ترور دانشمندان ما از مسیرهای مختلفی قابل پی‌گیری است، طرح دعاوی در محافل بین‌المللی، محاکم خودمان و راه‌های دیپلماتیک از جمله آنهاست. آن‌قدر پازل‌ها به هم خوب وصل شده‌اند که هیچ شاهد بی‌طرفی آن را رد نمی‌کند که در جایی برنامه ترور را می‌ریزند و در جای دیگر برای رسیدن به اهداف‌شان اجرایی می‌کنند، ما باید این رشته کار را ابتر کنیم و این مسیر را در کشورمان کور کنیم، حوزه امنیتی ما در این کار باسابقه است و فعالیت دارد.

وی یادآور شد: با اینکه ما جای خالی عزیزان به شهادت رسیده‌مان را احساس می‌کنیم اما باعث شده است که رویش‌هایی داشته‌ باشیم البته این فقط برای ایران نیست، در عراق نیز بر اساس یک گزارش بالغ بر 250 نفر از دانشمندان عراقی توسط عوامل موساد به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی ما تلاش خوبی آغاز کرده است و به نتیجه می‌رسد منتهی فضاحتی که دولت آمریکا و غرب دارد و بخصوص اروپاییان که پرچم‌دار شده‌اند از مواردی است که به صورت مسلم در مجامع بین‌المللی قابل پی‌گیری است.

دکتر لاریجانی با اشاره به تشکیل قطعنامه حقوق بشر  آن را به 2 عامل نسبت داد و گفت: دلیل اول روشنفکران سکولار لیبرال بودند، از خشونت 2 جنگ جهانی وحشت کرده بودند و دنبال مکانیزمی بودند که این جنگ را کنترل کنند تا دیگر از این اتفاقات نیافتد، دوم اینکه سیاستمداران غربی که خود را پیروز جنگ می‌دانستند یک مکانیزمی برای سیطره در جهان گذاشتند.

وی ادامه داد: ما باید در اسناد و مکانیزم حقوق بشر جایگاه خود را پیدا کنیم، جهان‌شمولی یعنی همه کشورها با فرهنگ‌های خودشان در این پروسه شرکت داشته باشند، مدعیان دروغین حقوق بشر را به محاکمه بکشند و خودشان در مورد اصلاح اسناد سازمان ملل و حقوق بشر اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اسناد حقوق بشر از تروریست دفاع می‌کند، به عنوان نمونه بعد از انقلاب اسلامی بارها علیه ما قطعنامه صادر کرده‌اند، اسم دانشمندان هسته‌ای ما را به مستکبران جهان داده و بعد از چندی ترور می‌شوند، اینها فضاحت عظیمی برای حقوق بشر است. سازمان ملل باید از انسان‌ها دفاع کند اما مکانیزمی شده است که علیه دین و احکام شرع صحبت می‌کند. قطعنامه حقوق بشر اسلام و امنیت کشورها را هدف قرار داده و در عرض این 60 سال که از تشکیل‌اش می‌گذرد به سمت سقوط می‌رود.

وی با بیان اینکه این نقد ما به معنای رها کردن نیست، سازمان ملل را خانه ملت‌ها دانست و ادامه داد: ما می‌گوییم اسناد حقوق بشری باید جا برای همه فرهنگ‌ها بگذارد، ما باید با معیار خودمان بررسی شویم.

وی اعلام کرد: شما 60 سال غفلت را فراموش نکنید، این اساسنامه توسط غرب نوشته شده و جهان اسلام در خواب بود اما نکته مثبت این است که امروز آمریکا و دول غربی در شورای حقوق بشر پشت میز می‌نشینند و سین جیم می‌شوند اما قبلا این‌طور نبود و آنها اسطوره شده بودند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی رویکرد فعالی دارد، ما در توسعه اسناد سازمان ملل می‌خواهیم نقش داشته باشیم و حرف داریم، نوشتن مقاله با دخیل بودن در اسناد فرق می‌کند که برای رسیدن به این جایگاه احتیاج به حوصله است.

وی با اشاره به گزارش مربوط به کاروان آزادی و جنایت‌های اسراییل  افزود: قطعنامه‌های خوبی در سازمان حقوق بشر تصویب شده که با عصبانیت صهیونیست و آمریکا مواجه شد و کشورهای جهان در حمایت از این مسیر نقش فعالی داشتند، ما در مقابله با تروریسم جای زیادی داریم، کشورها متعهدند با تروریسم مبارزه کنند، کشورهای غربی که با اسم تروریسم جنگ راه انداخته‌اند و پایتخت‌شان خانه امن تروریسم است باید محاکمه شوند. دستگاه دیپلماسی ما فعالیت خوبی داشته و در کشور ما هم قابل پی‌گیری قضایی هستند، ما باید حجم فعالیت را بالا ببریم، امروز غربی‌ها باید به کار خود پاسخ‌گو باشند.

دکتر لاریجانی همچنین به مصاحبه رییس‌جمهوری کشورمان با رسانه‌های غربی اشاره کرد و گفت: این نکته‌ای که آقای احمدی‌نژاد اشاره کرده و لیست تعدادی از خانم‌هایی را که منتظر اعدام‌اند آورده است برای کشوری که خود در مورد اعدام سر و صدا راه انداخته افتضاح است. در آمریکا کسی که محکوم به اعدام است حق عمومی است و باید انجام شود اما برای ما حدود 50 درصد از اعدام‌ها خصوصی می‌باشد و حاکم دوست دارد اولیای دم قاتل را ببخشند. اعدام با قصاص فرق می‌کند و قصاص در قرآن برای اینکه حیات شخص حفظ بشود آمده است و این باید به دنیا معرفی شود.

وی ادامه داد: گوهر تابناکی که ما در اختیار داریم اسلام و مکتب اهل بیت است، ما خود خیلی کم آن را شناخته‌ایم و کمتر به دنیا شناسانده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما حدود سه هزار صفحه از این موارد را به شکل اسناد با تفکر اسلامی و ادبیات بین‌المللی ارایه کرده‌ایم و ثبت شده است اما میدان کار وسیع است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد اعدام توسط اروپاییان یک حرکت وسیعی وجود دارد که می‌خواهند هیچ اعدامی صورت نگیرد و به ایالت‌هایی که اعدام را انجام می‌دهند اعتراض می‌کنند، ما با اینها مخالفیم، در دین ما سنگسار و اعدام در خصوص عمل شنیع زنای محصنه است اما آنها معتقدند زنا عمل کیفری نیست و باید با گذاشتن قرارهایی حل شود؛ این یک مسئله مبنایی و نظری است.

وی اشاره کرد: حقوق بشر مسئله فرهنگی است، اینها می‌خواهند با سیاست فرهنگ خاصی را القا کنند، اینها اسلام‌ستیزی دارند، کشوری که ادعا می‌کند سمبل دموکراسی است و فرهنگ‌های متنوع در آن جای دارد با مسلمانان به جنگ می‌پردازد. مسئله تبعیض نژادی در غرب سند فضاحت این فرهنگ و سقوط لیبرالیسم است و نقض آشکار حقوق بشر است. آمریکا به اسم امنیت مردم را تحت فشار را قرار داده‌اند و زندانیان را شکنجه می‌دهند و اسم‌اش را روش‌های غیرمتعارف بازجویی گذاشته‌اند اما اسم ماهیت را عوض نمی‌کند.

وی افزود: اتفاق 11 سپتامبر بسیار مهم بود چرا که از چهره آمریکا پرده برداشت. ما با پدیده خشونت در غرب روبرو هستیم که این عبرت‌انگیز است. در غرب به عنوان اسلا‌م‌ستیزی تفتیش عقاید راه انداخته‌اند و مانند قرون وسطی عمل می‌کنند، نخست‌وزیر اتریش با اهانت به اسلام و ادیان به قدرت رسید.

پایان پیام/

 


 

کد خبر 2960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha