حضور مشتاقانه قرآن آموزان خراسان شمالی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم

خبرگزاری شبستان: خراسان شمالی با داشتن جوانان مستعد، مومن و متعهد و پیرو ولایت توانسته موفقیت های زیادی را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم کسب کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان / خراسان شمالی؛

 

در راستای تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در کشور و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم با استقبال زیادی بروبه رو بوده است که در این میان خراسان شمالی با داشتن جوانان مستعد، مومن و متعهد و پیرو ولایت توانسته موفقیت های زیادی در راستای این فرمایش رهبری و ثبت نام و تربیت حافظان قران کریم کسب کند.  


به گفته "سید محمد کاظم موسوی" رئیس کمیته طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، استان خراسان شمالی یکی از دو استان پیشتاز در ثبت نام طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سطح کشور است.
 

وی با اشاره به ثبت نام 160 هزار نفر در دور دوم این طرح که در سال جاری به اجرا درآمده، افزود: نام‌نویسی در دور دوم طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه از مرز 55 درصد گذشته است.
 

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در دور اول این طرح در سال 91 نیز 238 هزار نفر نام‌نویسی کردند که با احتساب شرکت‌کنندگان امسال مجموع شرکت‌کنندگان در طرح حفظ سازمان اوقاف به مرز 400 هزار نفر می رسد.
 

موسوی با اشاره به تکمیل ظرفیت دو استان خراسان شمالی و قزوین در اجرای این طرح، تصریح کرد: تاکنون این استان‌ها 100 درصد ظرفیت تعیین شده خود را تکمیل کرده‌اند و تعدادی دیگر به مرز 90 درصد رسیده اند.
 

وی به توزیع کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم در همه استان‌ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: از سال جاری حفظ موضوعی نیز به طرح تربیت حافظان قرآن افزوده شده که با قوت در همه بقاع و مراکز منتخب در حال اجرا است.
 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز در رابطه با این طرح در استان، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، سهمیه استان تربیت 3 هزار و 120 حافظ قرآن طی سال 92 در نظر گرفته شد.
 

وی افزود: این در حالی است که تا کنون تعداد 3 هزار و 404 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و از این لحاظ خراسان شمالی از سهمیه تعیین شده بیشتر عمل کرده و پیشتاز بوده است.
 

وی آمار ثبت نام شدگان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم سال گذشته را 2 هزار و 700 نفر اعلام کرد و متذکر شد: از این تعداد 6 نفر به مرحله کشوری این طرح راه یافته و به عنوان حافظ معرفی شدند که کمک هزینه حج عمره و عتبات عالیات را نیز دریافت کردند.
 

حجت الاسلام سهرابی، تصریح کرد: بر اساس این طرح باید در یک برنامه چهار ساله، پنج هزار و 400 قاری و حافظ قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه در خراسان شمالی تربیت شود.
  

حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز با اشاره به استقبال گسترده خواهران از این طرح، گفت: از مجموع 3 هزار و 404 نفر ثبت نامی این طرح در استان، 2 هزار و 675 نفر را خواهران و 731 نفر را برادران تشکیل می دهند که عمدتا از جوانان هستند.
 

وی خاطرنشان کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در جوار امامزادگان شاخص استان، موسسات قرآنی، مساجد، تکایا، حسینیه ها و زیر نظر واحد فرهنگی برگزار می‌شود.
 

وی یادآور شد: این طرح در 4 مقطع سنی 7 تا 13 سال با حفظ جزء 30، 13 تا 18 سال با حفظ جزء 30 و یک، 18 تا 25 سال با حفظ جزء 30، یک و دو و حفظ موضوعی قرآن کریم بدون محدودیت سنی به اجرا در می آید.
 

حجت الاسلام صفری، اظهار داشت: این طرح در دو مرحله ثبت نام از حافظان قرآن کریم و برگزاری آزمون کتبی و شفاهی برگزار می شود که آزمون کتبی در اسفند ماه امسال و آزمون شفاهی اوایل سال 93 برگزار می شود.
 

وی تشکیل ستاد راهبردی طرح حفظ قرآن کریم را از جمله فعالیت ها در این راستا برشمرد و بیان داشت: مسئولیت این ستاد که توسط حافظان، پیشکسوتان و متخصصین قرآنی تشکیل شده را اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان بر عهده دارد.
 

وی تصریح کرد: این ستاد به منظور ترویج و تبلیغ برنامه های حفظ قرآن با استفاده ار نیروهای مردمی و اقشار مختلف مشغول به فعالیت است.
 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان شمالی همچنین استفاده از ظرفیت روحانیون اعزامی در مناسبت های مختلف و برنامه های اوقات فراغت به همراه تبلیغات محیطی را دیگر فعالیت های انجام گرفته عنوان کرد و متذکر شد: این طرح با قوت و جدیت تمام در استان در حال پیگیری و انجام است تا تاکیدات رهبری به منصه ظهور برسد.
 

پایان پیام/

کد خبر 297807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha