اخبار کوتاه مذهبی فرهنگی از استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: یادواره چهارده شهید شهر کارچان فردا (11مهر) در جوار گلزار شهدای این شهر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، ‌در این مراسم که با حضور خانواده های معظم شهید و مسئولان کارچان همراه است سردار علیزاده فرمانده سابق سپاه روح الله استان مرکزی در این مراسم به بیان سخنانی می پردازد.


گلباران قبور مطهر شهدا، قرائت قرآن، سرود، پخش صحنه‌هایی از دوران دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه کتاب و چاپ نشریه از برنامه‌های مختلف این یادواره است. همچنین در این مراسم رزمندگان و یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس از اهالی کارچان به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و شهادت طلبی شهدا می پردازند.

 

گفتنی است، شهر کارچان با بیش از هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر حدود 6000نفر در 15کیلومتری اراک و در مجاورت اتوبان تهران واقع شده است این شهر کوچک قدمتی حدود1000ساله دارد.

 

*** 

دومین سالگرد درگذشت نماینده مردم ساوه و زرندیه در ساوه برگزار می‌شود


مراسم دومین سالگرد درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام حسین اسلامی، نماینده فقید مردم ساوه و زرندیه در ساوه با حضور امیر دریادار سیاری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین اسلامی در طول دوران خدمت خود در مجلس شورای اسلامی منشأ خدمات ارزنده و زیربنایی در دو شهرستان ساوه و زرندیه بود که به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت. بر این اساس،‌ مردم قدرشناس ساوه و زرندیه روز پنجشنبه 11 مهرماه سال جاری ساعت 16 در مسجد انقلاب ساوه به سوگ یار همیشگی خود خواهند نشست.

 

در این مراسم شخصیت‌های ملی و استانی همچون امیر دریادار سیاری و ادیب یزدی سخنرانی خواهند کرد و برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی نیز در حاشیه مراسم برگزار خواهد شد.


***
رئیس شورای اسلامی شهر خمین انتخاب شد


در جلسه انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر خمین، سید مهدی ساداتی با حداکثر آرا به عنوان رئیس شورا انتخاب شد.

 

در این انتخابات همچنین علی بیگلری به عنوان نائب رئیس، سید محمود میرهادی سخنگو، علی‌محمد طالبی خزانه‌دار و خورشید هاشمی‌نیا به عنوان دبیر جلسه انتخاب شدند.

 

سید مهدی ساداتی همچنین به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر خمین به منظور شرکت در انتخابات شورای اسلامی استان مرکزی انتخاب شد.

 

وی عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌های کشور بوده و 11 سال در شورای اسلامی شهر خمین فعالیت دارد.

پایان پیام/

 

کد خبر 298561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha