برگزاری جشن عاطفه ها در 110 هزار مدرسه کشور

خبرگزاری شبستان: دستیار معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور از برگزاری جشن عاطفه ها در 110 هزار مدرسه خبر داد و گفت: مدارس بهترین مکان برای توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی شریف روحانی، دستیار معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور، امروز (10 مهر) در مراسم نمادین جشن عاطفه ها، اظهار داشت: تمامی انبیاء الهی از آدم تا خاتم همه امدادگر بودند و خدمت به مردم در سرلوحه کارشان قرار داشت.


وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) اسوه اخلاق، نیکوکاری و محبت است، افزود: در قرآن کریم آیات و سور متعددی در خصوص دعوت به انفاق، خیرخواهی و نیکوکاری وجود دارد.


دستیار معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به سوره انسان در قرآن کریم، اذعان کرد: در این سوره خداوند اهل بیت عصمت و طهارت را برای بشریت اسوه قرار داده است.


روحانی با بیان اینکه روح حاکم بر نظام اسلامی مبتنی بر ولایت خدمت به انسان است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن انسان‌ها و به ویژه مسلمانان را به انفاق، دستگیری از نیازمندان و ایتام توصیه کرده است.


وی رسالت اصلی کمیته امداد حضرت امام (ره) را تبادل عاطفه ها و محبت، ایجاد نشاط، شادابی و افزایش تعامل و همبستگی ها ذکر کرد و گفت: پرچم جمهوری اسلامی در طول تاریخ در تمامی این عرصه ها در اهتزار بوده است.


وی فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این نهاد بیش از 300 تفاهم نامه در راستای خدمات رسانی و استفاده از فرصت ها با محوریت استانداری با تمامی دستگاه های اجرایی انعقاد کرده است.


دستیار معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور از اجرای 45 طرح مشارکتی مردمی سالانه در کشور خبر داد و گفت: یکی از این طرح ها جشن نیکوکاری بوده که از دو دهه گذشته در حال اجراست.


روحانی با بیان اینکه مدارس بهترین مکان برای توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری هستند، یادآور شد: امروز جشن عاطفه‌ها در 110 هزار مدرسه در سطح کشور برگزار می‌شود.


پایان پیام/

کد خبر 298708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha