حفظ جایگاه مسجد برای نسل جوان ضروری است

خبرگزاری شبستان: استاد درس اخلاق حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز دشمنان به دنبال فاصله گیری جوانان و نوجوانان از مسجد هزینه های زیادی را صرف می کند، گفت: حفظ جایگاه مسجد برای نسل جوان ضروری است.

به گزارش خبر گزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محمد وحیدی، استاد درس اخلاق حوزه و دانشگاه، شب گذشته(17مهر) در سلسله دوره های آموزشی خادمین مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه انسان موفق کسی است که دنیایی آباد، آخرتی آبادتر و عمری پربرکت داشته باشد، اظهار داشت: جایگاه خادمین مساجد جایگاه والایی است که با پاداش های دنیوی نباید مقایسه کرد.


وی با بیان اینکه در احکام مسجد 8 مسئله واجب و 20مسئله حرام است، افزود: خادمین مساجد باید دقیق احکام مسجد را بدانند و عمل کنند چرا که عملکرد خادم مسجد مهمترین عامل جذب جوانان و نوجوانان به مسجد است.


حجت الاسلام وحیدی تصریح کرد: خادمین مساجد باید همانند انبیاء الهی برای اجرایی شدن احکام دینی جوش بزنند ولی جوش نیارند چرا که اخلاق خوش و برخورد ملایم مردم را متوجه و جذب می کند.


این استاد اخلاق حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه گناه ارتباط انسان با خدا را به هم می زند و سبب خشم خدا می شود، اظهار داشت: خادمین مساجد باید نسبت به اموال مسجد، ناموس مردم و اسرار مردم امین باشد.


وی گفت: مسجد باید مثل آب جوش سرد شده و برای همه ذائقه ها خوشایند باشد پس خادمین مسجد باید از هر کاری که مردم متنور هستند اجتناب کنند تا بهترین نسل که همان نسل جوان است در این جایگاه الهی حضور داشته باشند.


این استاد اخلاق حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مساجد باید پر از بچه باشد، اظهار داشت: خادمین مساجد با برنامه ریزی های مناسب برای افراد و سنین مختلف زمینه را برای حضور همه مردم خصوصا بچه ها فراهم سازند چرا که مسجد باید برای نسل آینده حفظ شود.


استاد درس اخلاق حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز دشمنان به دنبال فاصله گیری جوانان و نوجوانان از مسجد هزینه های زیادی را صرف می کند، گفت: حفظ جایگاه مسجد برای نسل جوان ضروری است.
 

وی با اشاره به فعالیت مساجد در زمان جنگ تحمیلی، افزود: مهمترین پایگاهی که در زمان جنگ، جوانان را به جبهه ها اعزام می کرد، مساجد بودند که رابط بین مردم و جبهه ها قرار گرفته بود.


حجت الاسلام وحیدی با بیان اینکه در برابر فعالیت گسترده دشمنان ما برنامه ریزی خوبی نداشته ایم، افزود: اینکه امروز آسیب پذیری در جامعه زیاد است به خاطر عدم برنامه ریزی است که سبب شده جوانان ما از دین اسلام و تعالیم آن دور شوند.


وی با اشاره به اینکه نباید به مسجد فقط برای خواندن نماز بسنده شود و باید در همه زمینه ها مخصوصا کار فرهنگی فعالیت داشته باشد، افزود: باید در زمینه خدمتگزاری مساجد تلاش کنیم و با صداقت و امانت، شکر این نعمت را به جا آوریم.


پایان پیام/


 

کد خبر 301505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha