جنبش روحانیون افغانستان برای مبارزه با آمریکا

روحانیون افغانستان از مردم این کشور دعوت کردند تا برای مبارزه مردمی با نیروهای خارجی و آمریکایی با یکدیگر متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، در پی تهدید کشیش آمریکایی برای سوزاندن قرآن و تظاهرات گسترده ضد آمریکایی در افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان بی گناه افغان شد روحانیون افغانستان از عملکرد آمریکایی های بی ایمان که به بهانه ایجاد دموکراسی خاک این کشور را اشغال کرده اند به شدت انتقاد کردند.

به گفته آنها دولت آمریکا و جامعه بین الملل که هیچ واکنش جدی در مقابل اقدامات آمریکایی ها انجام نمی دهد مسئول مستقیم هتک حرمت به دین مبین اسلام و مسلمانان هستند.

روحانیون افغان از همه مردم درخواست کردند تا با یکدیگر متحد شوند و در یک حرکت مردمی به مبارزه با نیروهای خارجی که به ارزش های مذهبی توهین می کنند بپردازند.

آنها هشدار دادند که  نیروهای خارجی مستقر در افغانستان نه تنها کمکی به پیشرفت جامعه نمی کنند بلکه بر خلاف ادعای خود تخریب کننده جامعه و فرهنگ افغان ها هستند.

انزجار از نیروهای خارجی و حضور آنها در افغانستان همواره در دل مردم  افغانستان وجود داشته است زیرا آنها خود شاهد گسترش ناآرامی ها و مصیبت ها پس از حمله آمریکا به افغانستان بوده اند اما اقدام اخیر کشیش آمریکایی برای سوزاندن قرآن و انفعال دولت آمریکا در برابر این اقدام نفرت مردم از دولتمردان آمریکایی که در حال حاضر حاکم بر سرنوشت آنها شده اند را چند برابر کرده است.

آمریکایی ها اکنون چندین سال است که با ادعای بهبود وضعیت مردم افغانستان ، ریشه کن کردن مواد مخدر و مبارزه با تروریسم وارد خاک این کشور شده اند اما تنها ثمره اشغالگری آنها گسترش تروریسم ، افزایش تولید و استفاده از مواد مخدر و قتل عام شهروندان بی گناه افغان بوده است.

بنابر گزارش رویترز ، پیام ضد غربی روحانیون افغانستان برای مبارزه با نیروهای خارجی و آمریکایی حاضر در خاک افغانستان از بلندگوهای همه مساجد این کشور پخش شد تا تاثیر بیشتری برای اتحاد مردم با یکدیگر به منظور مقابله مردمی با دشمنان خارجی داشته باشد.

 

کد خبر 30214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha