بیماری روانی نظامیان آمریکا در افغانستان در نقطه اوج

یک تحقیق نظامی که اخیرا انجام شده است این پدیده را در میان سربازان آمریکایی به قدری شایع اعلام کرد که کوچکترین تماس سرباز بیمار با دیگری به سرایت باعث انتقال بیماری روانی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ابتلای سربازان آمریکایی به بالاترین درجه های بیماری های روانی و استرس های مفرط مطلب تازه ای نیست که بیان می شود اما شیوع این بیماری با سرعت کنترل نشدنی در میان این سربازان زنگ خطر را برای مسئولان به صدا در آورد.
یک تحقیق نظامی که اخیرا انجام شده است این پدیده را در میان سربازان آمریکایی به قدری شایع اعلام کرد که کوچکترین تماس سرباز بیمار با دیگری به سرایت باعث انتقال بیماری روانی می شود.
خاتلین شارد، روانشناس وزارت امور مبارزان در این باره اذعان کرد: آمادگی روحی سربازان به ابتلاء به بیماری های روانی کمک بسیاری به انتقال این بیماری در ارتش آمریکا می کند.
ژنرال پیتر شیآرلی، معاون رییس ارتش آمریکا در افغانستان در این باره گفت: ما در خاک یک کشور کاملا غریب می جنگیم و هیچ وجه مشترکی با منافع افغان ها نداریم و هدف مجهول این جنگ این بلا را به سر سربازان ما آورده است.
در طول عمر 10 ساله جنگ افغانستان بروز اختلالات روانی در میان سربازان آمریکایی بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است.
از هر پنج سرباز آمریکایی یک نفر در وضع وخیم یا بسیار خطرناک روانی قرار دارد که همین امر اثر سوء قابل توجهی در روند جنگ افغانستان داشته است.
سربازان قدیمی تر به مراتب بیش از سایرین از بیماری های روانی چون استرس، پرخاشگری،هیجان منفی،افسردگی،روان پریشی، روان گسیختگی رنج می برند.
به گزارش آنتی وار، آمار نشان می دهد سربازان مکملی که باراک اوباما به افغانستان اعزام کرد به خاطر درگیر بودن در جنگ عراق بین 70 تا 80 درصد بیش از سایرین به بیماری های روانی مبتلاء هستند.
محققان دریافتند که یکی از عوامل این اختلالات این است که حدود 50 درصد سربازان معترف شدند به جای دشمن دوستان و هم رزمان خود را یا نشانه گرفتند یا از نزدیک شاهد مرگ آنها طی عملیات های انفجاری بودند.
بدن های تکه تکه شده سربازان آمریکایی از بدترین تصاویری است که بازماندگان آنها در جنگ هرگز فراموش نمی کنند.
بنابر این گزارش، سربازان آمریکایی از زمان ورود به خاک افغانستان اجازه ندارند تا 24 ماه یعنی دو سال خانوادهای خود را ملاقات کنند.

 

کد خبر 37631

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha