اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزان اراکی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

خبرگزاری شبستان: در مراسمی که امروز (25مهر) برگزار شد، گروهی دیگر از دانش آموزان پسر اراکی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

سرهنگ عطا الله میرکمالی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در حاشیه مراسم بدرقه این دانش آموزان به خبرنگار شبستان گفت: این سومین گروه راهیان نور دانش آموزان اراکی در سال تحصیلی جاری است که به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این کاوران متشکل از 240 دانش آموز پسر مقطع دوم دبیرستان، شش روحانی و سه راوی است، افزود: این دانش آموزان توسط شش دستگاه اتوبوس به منظور تجدید پیمان با آرمان های شهدا و امام شهدا به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

 

سرهنگ پاسدار سیدعطاالله میرکمالی اضافه کرد: زائران در این اعزام‌ از مناطق عملیاتی شهدای هویزه، فکه، دهلاویه، شلمچه، فتح‌المبین، والفجر 8، موزه دفاع مقدس خرمشهر بازدید می کنند.

 

این مقام مسوول با بیان اینکه رویکرد برنامه های اردوهای راهیان نور فرهنگی است، خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان علاوه بر تجدید پیمان با شهدای انقلاب فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و رشادت را می آموزند و درس رشادت، ایمان، ولایتمداری و حرکت در خط ولایت فقیه را نیز فرا می گیرند.

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک ادامه داد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، آشنایی با توطئه های دشمنان و ایستادگی در مقابل هجمه دشمن، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و مشاهده عینی آثار جنگ در آخرین نقطه مرزی کشور از دیگر اهداف اعزام دانش‌آموزان جوان به این اردو ها است.


گفتنی است، تا پایان سال تحصیلی جاری 14 هزار دانش آموز سال دوم دبیرستان از سراسر استان مرکزی به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام می شوند.

 

پایان پیام/

کد خبر 303581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha