تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری؛ چشم انداز کانون فرهنگی هنری فدک بیرجند

خبرگزاری شبستان: مدیرکانون فرهنگی هنری فدک بیرجند، تحقق فرمایشات رهبری را مهمترین چشم انداز برنامه های این کانون می داند و تاکید می کند: این روزها اعضای کانون در تدارک برگزاری جشن بزرگ غدیر هستند.

مجتبی پویان صدر، مدیر کانون فرهنگی هنری فدک مسجد علی بن ابی طالب(ع) بیرجند در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند، اظهار داشت: این روزها اعضای کانون به همراه اعضای بسیج و هیات امناء در تدارک برگزاری جشن بزرگ عید غدیر هستند.


وی با تاکید براینکه 2 برنامه بسیار بزرگ فرهنگی هر ساله در صدر برنامه های این کانون قرار دارد، گفت: "جشن میلاد امام علی(ع) و جشن بزرگ غدیر" هرساله با شکوه بسیار خوبی و با شرکت تعداد زیادی از مردم از سوی این کانون و به همت دیگر بخش های مسجد علی بن ابی طالب(ع) بیرجند برگزار می شود.


مدیرکانون فرهنگی هنری فدک بیرجند خاطرنشان کرد: جشن بزرگ غدیر امسال نیز با سخنرانی و مولودی خوانی به همراه مسابقات مختلفی در مسجد علی بن ابی طالی(ع) بیرجند برگزار می شود.


وی با اشاره به همدلی و همراهی بین اعضای کانون، بسیج، هیات امنا و روحانی مسجد، افزود: با توجه به انسجامی که بین بخش های مختلف مسجد علی بن ابی طالب(ع) وجود دارد بیشتر برنامه ها به صورت مشارکتی برگزار می شود.


وجود 3 هزار جلد کتاب در کتابخانه کانون فدک
پویان صدر از وجود 3 هزار جلد کتاب در کتابخانه کانون فرهنگی هنری فدک بیرجند خبر داد و گفت: 160 نفر از اعضای این کتابخانه همه روزه یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از نماز از خدمات این کتابخانه بهره مند می شوند.


وی به راه اندازی سایت کامپیوتر اشاره کرد و ادامه داد: در این سایت؛ خدمات رایانه ای به اعضای بسیج و کانون به صورت رایگان ارائه می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری فدک بیرجند با اشاره به اینکه این کانون در سال 72 که زیرمجموعه خراسان بزرگ بود، مجوز خود را دریافت کرد، افزود: در حال حاضر حدود 120 عضو ثابت از خدمات این کانون بهره مند می شوند.


وی با بیان اینکه فضای فعلی برای تشکیل کلاس های مختلف آموزشی، فرهنگی و هنری کم است، تصریح کرد: اعضای کانون فرهنگی هنری فدک در اوقات فراغت با معرفی این کانون در کلاس های فنی و حرفه ای، خوارزمی، کانون پرورشی و فکری شرکت می کنند.


وی خاطرنشان کرد: در محلی که برای کانون فرهنگی هنری در مجتمع در حال ساخت مسجد در نظر گرفته شده است، امید است مشکل کمبود فضای فیزیکی برطرف شود.


پویان صدر به برگزاری جلسات هفتگی تفسیر قرآن در محل مسجد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کلاس های آموزش قرآن و احکام به دلیل عدم حضور استاد تفسیر در استان، به جای جلسات تفسیر برگزار می شود.


وی یادآور شد: تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مهمترین چشم انداز برنامه های این کانون است چرا که در کار فرهنگی نمی شود به صورت کلاسیک وارد شد.


پایان پیام/

کد خبر 304011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha