جشن میلاد امام هادی(ع) در کانون شهدا سوته برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:جشن میلاد امام علی النقی الهادی(ع) به همراه شعرخوانی امشب یکشنبه 28مهر در کانون فرهنگی و هنری شهدا سوته صاحب الزمان(عج) ساری برگزار می شود.

حجت الاسلام یدالله کاظمی، امام جماعت کانون فرهنگی و هنری شهدا سوته مسجد صاحب الزمان(عج) ساری امروز(28مهر) با تبریک میلاد باسعادت و پر‌برکت پیشوای دهم شیعیان به خبرنگار شبستان گفت: همزمان با سالروز میلاد باسعادت آن حضرت مراسم جشنی به همراه شعرخوانی امشب یکشنبه 28مهر در کانون فرهنگی و هنری شهدا سوته مسجد صاحب الزمان(عج) ساری برگزار می شود.


وی با بیان اینکه امام هادی(ع) سحرگاه روز 15 ذی‌الحجه دیده بر جهان بازگشود، افزود:‌ امام هادی(ع) عمر با برکت خود را در راه اعتلای تعالیم ارزنده اسلام مصروف داشت.


حجت الاسلام کاظمی همچنین از برگزاری جشن عید غدیر و شب شعر به همراه سخنرانی پیرامون مقام و منزلت امام علی (ع) و جایگاه غدیر همزمان با دهه ولایت و امامت در این کانون خبر داد.


وی با بیان اینکه اسلام دین غم و اندوه نیست و همانگونه که در مناسبت هایی مانند عاشورا و تاسوا مردم مراسم های عزاداری برپا می کنند، خاطرنشان کرد: شایسته است در جهت گرامیداشتن مناسب های معنوی و مذهبی (میلاد ائمه معصومین) جشن های سرور و شادی بدون آمیخته شدن با گناه برگزار کنیم.


حجت الاسلام کاظمی در بخش دیگر از سخنانش به جایگاه و منزلت ولایت اشاره کرد و گفت:ترویج فرهنگ ولایت و امامت، ترویج سیره و منش حضرت علی(ع) و تبیین مقام ولی فقیه در جامعه از مهمترین اهداف برگزاری برنامه های دهه غدیر در کانون فرهنگی و هنری شهدا است.


وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی ولایت فقیه را مورد هدف قرار داده اند، اظهار کرد: واقعه غدیرخم نشانه اهمیت ولایت است و در طول تاریخ مردم مسلمان ایران پرچم‌دار ولایت و غدیر بوده‌اند، با برگزاری باشکوه برنامه های دهه غدیر در جهت تحقق و استمرار رسالت امامت ولایت تلاش کنیم.


حجت الاسلام کاظمی با تاکید به بصیرت افزایی در نسل جوان جامعه، ادامه داد: باید برای افزایش معلومات اقشار مختلف مردم و نسل جوان در مورد زندگی ائمه معصومین(ع) کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی انجام شود.


وی با توجه به اهمیت حضور یک رهبر در جامعه اسلامی، اذعان کرد: انقلاب اسلامی ایران در سایه هدایت و رهبری ولی فقیه از گزند دشمنان به دور است و توطئه های نظام سلطه خنثی می شود.


امام جماعت کانون فرهنگی و هنری شهدا سوته مسجد صاحب الزمان(عج) ساری همچنین با اشاره به روشنگری ها و اسلام خواهی منطقه خاطرنشان کرد: اگر در وقوع انقلاب های اخیر در کشورهای عربی یک رهبر واحد وجود داشت مسلمانان دچار شکست و ناامیدی نمی شدند.


وی با بیان اینکه اگر در زمان حضرت علی (ع) مردم بیشتر با امام (ع) و ولایت آن حضرت هم پیمان می شدند دشمنان نمی توانستند به دین اسلام گزند و ضربه وارد کنند.


پایان پیام/

کد خبر 304299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha