همایش ملی و علمی سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:گفتمان جدید رایج شده در کشور درخصوص سبک زندگی برگرفته از فرمایشات 23 سال اخیر مقام معظم رهبری در این خصوص است.که همایش سبک زندگی با محور اجرایی کردن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می شود.

 

دکتر محمدرضا حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در نشست خبری همایش ملی و علمی سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی با بیان اینکه در کشور یکی دو دهه است که بعد از انقلاب گفتمان جدیدی رایج شده است که این گفتمان به دنبال جبران عقب ماندگی 150 ساله کشور است که از دوران حاکمیت قاجارها شروع شده است گفت: در این گفتمان نقش بی بدیل مقام معظم رهبری هم به عنوان رهبر جامعه اسلامی و هم به عنوان یک دانشمند علمی و فعال در حوزه علوم انسانی پی می‌بریم که نقش بسیار خوبی را در این زمینه ایفا کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به دنبال این گفتمان رایج به دنبال واژه سازی است واژه هایی مانند نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری و جهاد علمی که وقتی دقت می کنیم و با توجه به اینکه همراه کردن جوامع علمی با واژه ها بسیار سخت است، در حالیکه این واژه ها در دانشگاها جاری و ساری شده است و اکثر جوامع دانشگاهی در حال حاضر دغدغه به ثمر نشستن این واژه ها را دارند.

 

وی درخصوص طرح جهاد علمی توسط مقام معظم رهبری گفت: هدف از طرح جهاد علمی زایش تمدن نوین اسلامی است که در فرمایشات و سخنرانیهای 23 سال اخیر مقام معظم رهبری بیانگران است.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اعتقاد دارد که تمدن اسلامی نتیجه یک قدرت بین المللی است و علت نیاز به این قدرت بین المللی و تمدن نوین اسلامی که به وسیله اقتدار علمی به دست می آید که مرجعیت علمی است.

 

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) ادامه داد مرجعیت علمی دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری دارد که در بعد نرم افزاری رشد مناسبی نداشته ایم و کمی عقب هستیم که باید این عقب ماندگی جبران شود، لذا ما یک نگاه 360 درجه برای رسیدن به مرجعیت علمی در بعد نرم افزاری داریم و باید توجه کرد که رسیدن به مرجعیت علمی و تمدن نوین اسلامی هدف اصلی ما نیست بلکه زمینه ساز برای ظهور حضرت مهدی (عج) می باشد چرا که باید برای ظهور و زمینه سازی آن کارهایی در جامعه انجام دهیم تا جامعه آماده ظهور شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همایش سبک زندگی در تمدن نوین اسلامی 29 و 30 مهرماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه 30 سوال اساسی حضرت آیت الله خامنه ای در خراسان شمالی درخصوص سبک زندگی مهمترین محور این همایش است گفت: این همایش در 7 محور اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، حقوقی و مدیریتی برگزار می شود که شامل 7 کمیته است و هر کمیته شامل 7 عضو از اساتید برتر بسیجی استان می باشد که حدود 3000 نفر ساعت برای کل بحث های علمی همایش وقت گذاشته شده است.

 

وی درخصوص مقالات ارایه شده در این همایش خاطرنشان کرد: در میان مقالات رسیده به دبیرخانه همایش 410 مقاله پذیرفته شده است که در بخش نهایی 181 مقاله انتخاب شده است که 41 مقاله به صورت سخنرانی و 140 مقاله نیز به صورت پوستر در همایش ارایه می شود.

 

وی افزود: وجه تمایز این همایش این است که ما خود را مخاطب و مجری فرامین ولی امر مسلمین جهان بدانیم و به مدل اجرایی صحبت های مقام معظم رهبری برسیم و پس از پیاده سازی آن بتوانیم الگو ارایه بدهیم همچنین محورها و مقالات برگزیده شده برای مراکز تحقیقاتی کشور ارسال می شود. تا آنها نیز بتوانند درخصوص پیاده سازی سبک زندگی در جامعه همیاری و همکاری لازم را داشته باشند.

 

در ادامه محمد امیر خواجه حسنی دبیر همایش درخصوص هدف از برگزاری این همایش گفت: چهار هدف از اهداف برگزاری همایش است که عبارتند از: تبلور گفتمان ولایت در آیینه انقلاب و تمدن اسلامی، آسیب شناسی و اصلاح بخش حقیقی و اصلی تمدن، تبیین و تدوین فرهنگ زندگی و تحقق آن به شکل مطلوب، استفاده از ظرفیت فکری و علمی نخبگان جامعه در برقراری حکومت جهانی.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 304338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha