تولید فکر در آموزش و پرورش ما دانشگاه‌زده است

خبرگزاری شبستان: مدیر بخش تحول علوم انسانی دفتر برنامه‌ریزی و تالیف متون درسی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری توامان از ظرفیت حوزه و دانشگاه برای تحول گفت:‌ در حال حاضر تولید فکر در آموزش و پرورش ما دانشگاه‌زده است.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، ویژه‌برنامه "پگاه تحول"، شنبه شب، 28 مهرماه، با موضوع "آسیب‌شناسی آموزش و پرورش موجود در تحول علوم انسانی" با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین ذوعلم، مدیر طرح تولید و تدوین برنامه درسی ملی و محمدمهدی اعتصامی، مدیر بخش تحول علوم انسانی دفتر برنامه‌ریزی و تالیف متون درسی روی آنتن شبکه چهار سیما رفت.

بر پایه این گزارش، مهدی اعتصامی در این برنامه طی سخنانی با بیان اینکه جایگاه فعلی آموزش و پرورش در کشور نیازمند وضوح و شفافیت بیشتر است، اظهار کرد: طی 90 سال اخیر که آموزش و پرورش مدرن وارد کشور شد بار تربیت از نهاد سنتی جامعه به دوش آموزش و پرورش آمده است. 

وی ادامه داد: ‌تا قبل از انقلاب نیز نهاد روحانی آموزش به کنار رانده شد و دیدگاه مدرن مرجع قرار گرفت، به شخصه معتقدم آموزش و پرورش باید از طریق نهاد روحانیت تغذیه شود و این توقع وجود دارد که تعلیم و تربیت به لحاظ محتوایی از سوی حوزه‌ها صورت پذیرد.
اعتصامی تصریح کرد: اوایل انقلاب مراوده‌ای میان حوزه ها و وزارت‌خانه وجود داشت اما بتدریج این ارتباط کم شد و حتی بعضا حالت تدافعی گرفت، اما دغدغه این بود که نهادی به‌عنوان واسطه بین آموزش و پرورش حوزه‌ها وجود داشته باشد که البته هنوز به کارایی نرسیده است. 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در جایی که تولید فکر می‌کند دانشگاه‌زده است، خاطرنشان کرد:‌ باید از دو نهاد حوزه و دانشگاه در این حوزه بهره گرفت، در حال حاضر جایی که محتوای درسی تولید می‌شود عموما کسانی هستند که از دانشگاه می‌آیند. 

پایان پیام/

کد خبر 304506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha