دین بدون ولایت حضرت علی(ع)، بلاست

خبرگزاری شبستان: آیت الله جاودان با بیان این مطلب که دین داری بدون ولایت حضرت علی(ع) بلا است، گفت: اگر ولایت نباشد هیچ چیز از دین سالم نمی ماند.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، آیت الله محمد علی جاودان در مراسم جشن بزرگ عید غدیر که امروز از ساعت 12 و 30 دقیقه تا 14 برگزار شد، با اشاره به جایگاه ولایت در دین داری مسلمانان گفت: پیامبر(ص) در روز غدیر خم فرمودند: خاندان من مرجع دین شما مسلمانان هستند، اما اهل سنت جای خاندان را با اصحاب پیامبر تغییر دادند و دست به قتل عام اهل بیت پیامبر(ص) زدند.
وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند: حضرت علی(ع) پس از من ولی مسلمانان است یعنی صاحب اختیار و زمام دار مسلمین امیر المومنین است.
آیت الله جاودان با بیان این مطلب که رهبری جامعه مسلمانان نمی تواند بر عهده هر شخصی باشد، تصریح کرد: زمام داری مسلمانان را کسی جز امام معصوم نمی تواند بر عهده بگیرد.


وظیفه مسلمانان در بر ابر زمامدارشان چیست؟
وی با اشاره به حقوقی که بر گردن مسلمانان برای پیروی از زمام دار جامعه اسلامی است، عنوان کرد: پیامبر(ص) پس از خود حضرت علی(ع) را زمام دار مسلمانان معرفی کردند تا هر کس برای آموزش دین خود به ایشان مراجعه کند.
آیت الله جاودان افزود: مسلمانان در برابر یک رهبر و زمام دار جامعه وظیفه اطاعت و پیروی دارند. اغلب ما دارای ولایت حداقلی از حضرت هستیم که این هم نشان از حرکت در مسیر درست دارد.
وی تصریح کرد: جایگاه حضرت علی(ع) به منزله اولو الامر مسلمانان است و با وجود ایشان نباید از کس دیگر اطاعت کرد.


ولایت حضرت علی(ع) دین را کامل می کند
آیت الله جاودان با اشاره به جایگاه والای پذیرش ولایت در مقبولیت دین نزد خداوند اظهار کرد: پذیرش ولایت امیر المومنین دین مسلمانان را تبدیل به نعمت می کند و کسی که ولایت را نپذیرد ایمانش ناقص است.
وی افزود: اهل سنت دین خود را بدون ولایت پذیرفته اند که وضو گرفتن، نماز خواندن، حج و سایر فرایض دینی آنها مشکل دارد و به طور کلی از دین بدون ولایت هیچ نقطه سالمی باقی نمی ماند.


طریقه اطاعت مسلمانان از ولی امرشان
آیت الله جاودان با اشاره به چگونگی رفتار مسلمانان برای پیروی از زمام دار امت اسلامی تصریح کرد: کسی که امام دارد باید از وی مانند خواندن نماز جماعت که مامومین از امام جماعت پیروی می کنند اطاعت کند.
جلو یا عقب ماندن از امام جماعت نماز را خراب می کند لذا اگر مسلمانی از ولی امر خود جلو یا عقب بماند دینش خراب می شود.
وی تصریح کرد: مسلمانان باید در تمام رفتار اعمال، و اعتقادات خود از امامشان پیروی کنند تا به هدایت حقیقی دست یابند.
آیت الله جاودان عنوان کرد: شیوه نماز خواندن ما شیعیان از امام صادق(ع) به جا مانده و اگر ما در تمام مراحل زندگی این پیروی را توسعه دهیم به رستگاری می رسیم.
وی افزود: هر انسانی بدون مشورت با امام خود به راه گمراهی می رود همچون زمان امام صادق(ع)، شخصی پولی را از امام گرفت تا با کار کردن سودش را به ایشان بدهد.
آن شخص کالایی را از بیرون شهر خرید و چون آن کالا در شهر مسلمانان وجود نداشت به قیمت دو برابر فروخت.
امام صادق(ع) سود آن پول نپذیرفتند و فرمودند: آیا کالایی را که خریدی، در شهر مسلمانان به قیمت دو برابر می فروشی؟
آیت الله جاودان خاطرنشان کرد: گاهی ما مسلمانان نماز خواندمان به تأسی از امامان معصوم است ولی امرار معاش و نحوه کسب مال و درآمدمان مانند یهودیان است.انسان باید در تمام مراحل زندگی خود از امام معصوم پیروی کند.


کسی که نمازش صحیح نیست، دین ندارد
آیت الله جاودان در ابتدای سخنان خود با اشاره به جایگاه بالای نماز در ارتقای اخلاقی و دینی افراد تصریح کرد: مسلمانی که نمازش صحیح نیست دین ندارد، اگر انسان نمازش صحیح و درست باشد می تواند امید به دین داری خود داشته و زمانی که از این دنیا برود، در زمره دین داران قرار می گیرد.
وی افزود: برخی از افراد، همه مردم و اطرافیان خود را بد می دانند و کسی که چنین اعتقادی دارد باید به دینداری خود و نمازش رجوع کند.
آیت الله جاودان خاطرنشان کرد: اگر انسان در طول روز مراقب اعمال و رفتارش باشد، نمازش را بهتر به جا می آورد و در پی این نماز نیز عاقبت به خیری نسیب انسان شده که قیمت بسیار بالای دارد.
پایان پیام/
 

کد خبر 305856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha