استراتژی ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای قهرمانانه است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی وامام جمعه اراک گفت: استراتژی ایران اسلامی در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای قهرمانانه و شجاعانه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز(3آبان) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر اراک گفت: استراتژی ایران اسلامی طبق تاکتیک نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری، ما از حقوق هسته ای خود نخواهیم گذشت و به دنبال حقوق ملت ها هستیم.
 

وی افزود: ما در منطقه حق مقاومت در برابر سلطه گری و تجاوز گری دشمنان و استکبار جهانی را داریم اما طرفدار شخصی خاص نیستیم بلکه طرفدار حقوق کشورهای تحت سلطه هستیم.

 

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به شهادت حاج آقا مصطفی خمینی اشاره کرد و ادامه داد: مصطفی خمینی یادگار و فیلسوف زمان بود که شهادتش سبب روشن شدن تنور انقلاب شد.


نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی با اشاره به مناسبت های آبان ماه گفت: در چهارم آبان امام خمینی(ره) علیه کاپیتولاسیون شمشیر را از رو بست و با تیزهوشی در برابر آمریکا موضع گیری کرد و بعد از مدتی ایده امام به پیروزی رسید.


وی اظهار کرد: حدیثی از امام محمد باقر(ع) منقول است که فرموده اسلام و جامعه اسلامی 5 ستون دارد نماز که نظام عبادی است زکات که نظام مالی، روزه که پرهیزکاری، حج که کنگره بین المللی وحدت مسلمانان است و ولایت که این مسئله مهمترین ستون در اسلام است و همه ارکان دیگر حول این محور در گردش هستند و مسلمانان باید با پیروی کامل از ولایت وظیفه خود را نسبت به اسلام ادا کنند.


آیت الله دری نجف آبادی همچنین غدیر خم را از کلیدی ترین موضوعات اسلام دانست و افزود: غدیر در همه زمینه ها الی یوم قیامه است و بشر با الهام از این واقعه به پیشرفت و عزت و بالندگی پیش می رود.


اشاره به سیزدهم آبان روز دانش اموز و مبارزه با استکبار جهانی، روز مباهله و نزول آیه هل اتی از دیگر محورهای سخنان خطیب جمعه این هفته شهر اراک بود.


پایان پیام/

کد خبر 305912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha