ریل گذاری 30 درصدی مسیر راه آهن عتبات در همدان

خبرگزاری شبستان: فرماندار شهرستان همدان، از ریل گذاری 30 درصدی مسیر تهران- همدان- سنندج به عنوان مسیر عتبات عالیات و زیرسازی 95 درصدی این مسیر خبر داد.

حسن قهرمانی مطلق، فرماندار شهرستان همدان، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: پروژه راه آهن تهران ـ همدان- سنندج به عنوان پروژه مسیر راه آهن عتبات در حال احداث است که ریل گذاری 92 کیلومتر از این مسیر انجام شده است.


وی، از ریل گذاری 30 درصدی مسیر تهران-همدان- سنندج به عنوان مسیر عتبات عالیات و زیرسازی 95 درصدی این مسیر مهم کشور به ویژه در منطقه غرب خبر داد و افزود: برای اتمام پروژه به 2 هزار میلیارد ریال نیاز بوده و 180 کیلومتر ریل باقیمانده نیز در حال خرید است.


وی تصریح کرد: پروژه راه آهن تهران ـ همدان-سنندج با قابلیت حمل یک میلیون مسافر و 2 میلیون بار در سال با سرعت حرکت 160 کیلومتر در حال احداث است.


فرماندار شهرستان همدان در ادامه گفت: نقطه شروع خط آهن از ایستگاه شهریار در 35 کیلومتری شهر تهران بوده و از مسیر شهرهای پرند، مأمونیه، ساوه، غرق‌آباد، نوبران و فامنین عبور کرده و به همدان و در نهایت به سنندج می‌رسد.


قهرمانی مطلق، طول مسیر راه آهن تهران- همدان از شهریار تا همدان را 226 کیلومتر و از خود تهران 303 کیلومتر عنوان و بیان داشت: عملیات زیرسازی از ریل‌گذاری جدا کار می‌شود و در حال حاضر زیرسازی این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


پایان پیام/

کد خبر 306759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha