افزایش جمعیت شیعیان در فلسطین

گروهی از مردم فلسطین در غزه در سالهای اخیر با تمایل خود مذهب خود را به مذهب تشیع تغییر دادند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، با وجود اختلافهای ایدئولوژیکی بین اهل تسنن و تشیع، گروهی از فلسطینی ها در سالهای اخیر در غزه به علت حضور قدرتمندانه ایران در منطقه و پیروزی های مقاومت لبنان به مذهب تشیع گرویدند و شیعه شدند.
 عبدالرحیم حمد( 42 ساله) حسابدار فلسطینی که از پنج سال پیش شیعه شده است، به خبرگزاری فرانس پرس گفت: ما جریان شیعه در نوار غزه هستیم و خودمان را امتداد دهنده راه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله می دانیم . 
عبدالرحیم حمد، عکس بزرگی از سید"علی خامنه ای" رهبر انقلاب اسلامی ایران و سید "حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان را در منزلش در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه آویخته است.
 حمد با اعتماد می گوید که آینده از آن شیعیان است و حزب الله، فلسطین را آزاد خواهد کرد. ما الان در غزه آماده ایم و فعالیت های سیاسی خود را به زودی آغاز خواهیم کرد.
 
حمد ادامه می دهد که تعداد ما در غزه 100 نفر است و شیعیان در آینده پس از آزادی که به زودی به دست حزب الله محقق می شود، نقش محوری و کاملی در اداره این کشور خواهند داشت.
 الحمد همچنین با اشاره به مشکلاتش در غزه می گوید که پس از آغاز ساخت نخستین حسینیه در شمال نوار غزه به همراه دوستانش، مسئولان غزه وی را فرا خوانند و در این باره از او سوالاتی را پرسیدند.
وی تاکید می کند که با این وجود این حسینیه که ساخت آن مراحل پایانی را می گذراند، به زودی افتتاح خواهد شد.
 الحمد می افزاید: ما و حماس در یک سنگر هستیم و ما به عنوان شیعه غزه با حزب الله و ایران و حماس امروز در یک سنگریم.
در همین حال، عبدالناصر المصری (44 ساله) مدرس یکی از مدارس وابسته به آژانس امداد و کار پناهندگان فلسطین انروا که پس از جنگ 33 روزه اسرائیل و حزب الله لبنان در سال 2006 میلادی شیعه شد، گفت: حسن نصرالله دلیل شیعه شدنش است و از شدت علاقه به وی شیعه شده است.
 المصری درباره موضعگیری خانواده اش در این باره می گوید: زمانی که خانواده ام متوجه شدند که شیعه شده ام، موضع منفی داشتند و پیشرفت در کارم نیز به دلیل دوستانم متوقف شد.
 المصری عنوان می کند که پس از شیعه شدنش سختی های فراوانی متحمل شده است، به طوری که سلفی ها در رسانه ها علیه او تبلیغاتی را به راه انداختند تا اینکه وی مجبور شد متعهد شود که به اسلام اهانت نمی کند.
 انجمن "محفل شقاقی" در چارچوب فعالیت های مرتبط با شیعیان دو ماه پیش به مناسبت سالروز انقلاب اسلامی ایران مراسمی را برپا کرده است.
 هشام سالم، رئیس این انجمن خیریه که شیعه شده است، می گوید که همه ما مسلمان شیعه و سنی هستیم. من گاهی اوقات به نام شیعه در بحث ها سخن می گویم و من متقاعد شده ام به آنچه مذهب شیعه آن را مطرح می کند و ما این مسئله را جرم نمی دانیم و مذهب من با خدا ارتباط دارد.
 سالم در اتاق پذیرایی منزلش عکس بزرگی سیدعلی خامنه ای و حسن نصرالله و ابراهیم شقاقی بنیانگذار حرکت جهاد اسلامی که قبل از جدایش به آن وابسته بود، نصب کرده است.
 رئیس این انجمن که پنج سال پیش به دلیل مشکلات سازمانی ار حرکت جهاد اسلامی جدا شد، می گوید: جهاد اسلامی برای ما صاحب فضیلت است و اشکالاتی نیز دارد.
 بنابرگزارش نابلس تی وی، وی تاکید می کند که شیعیان آینده این دوران هستند. ایران بیشترین حمایت سیاسی و نظامی و مالی را از مسئله فلسطین برای آزادی از دست رژیم صهیونیستی انجام می دهد.
 بیشتر شیعیان غزه ترجیح می دهند که نامشان فاش نشود، به طوری که ابوطاهر (53 ساله) بازرگان که سه سال پیش شیعه شده است، در این باره می گوید: او شیعه شدنش را اعلام عمومی نکرده است، چرا که این مسئله بر سفراو از گذرگاه رفح که تنها راه ارتباطی بین غزه و مصر برای مردم غزه با جهان خارج است، تاثیر منفی می گذارد.
 
پایان پیام/
 
کد خبر 30805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha