«سمت خدا» به مقتل خوانی می پردازد

خبرگزاری شبستان: برنامه تلویزیونی «سمت خدا» در دهه اول و دوم ماه محرم به طور ویژه به موضوع مقتل خوانی می پردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه تلویزیونی سمت خدا در ایام محرم محور مباحث خود را بر ترویج مقتل خوانی و بررسی معتبرترین و مستندترین منابع این کار می پردازد. سید عبدالمجید رکنی تهیه کننده برنامه سمت خدا در گفت و گو با روابط عمومی شبکه سه سیما درباره موضوعات مورد بحث این برنامه در ایام محرم بیان داشت:


برنامه سمت خدا در ماه محرم به طور ویژه به موضوع مقتل خوانی می پردازد. زیرا خواندن و روایت وقایع عاشورا بر اساس منابع معتبر و مستند یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و ایشان همواره از رسانه انتظار دارند که اهتمام ویژه ای به این مبحث داشته باشد.


وی با بیان این که آیتمی از این برنامه به این موضوع اختصاص می یابد و همچنین کارشناسان درباره فرهنگ درست مقتل خوانی در ایران صحبت می کنند، ادامه داد: بحث تخصصی درباره موضوع محرم و مقتل خوانی از روز شنبه 11 آبان ماه شروع می شود و تا 20 محرم هم ادامه خواهد داشت.

 

بر اساس این گزارش، موضوعات برنامه سمت خدا از روز شنبه 11 آبان تا چهارشنبه 15 آبان ماه به شرح زیر است:
شنبه 11 آبان: سلوک با امام حسین (ع) با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری
یکشنبه 12 آبان: یاد معاد در کلام امام حسین (ع) و شناخت ویژگی های اصحاب آن حضرت با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی
دوشنبه 13 آبان: رحمت الهی در واقعه عاشورا با حضور حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرخزاد
سه شنبه 14 آبان: برکات و اسیب های عزاداری با حضور حجت السلام و المسلمین محسن قرائتی
چهارشنبه 15 آبان: آداب مهمانی محرم با حضور محمد مهدی ماندگاری.


برنامه سمت خدا کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیماست که با اجرای نجم الدین شریعتی هر روز به جز پنجشنبه ها و جمعه ها از ساعت 13.30 روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد.
 

پایان پیام/

کد خبر 308200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha