نام‌گذاری سال جهاد اقتصادی پاسخی به اندیشه سکولارها بود

عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: نام‌گذاری امسال به عنوان جهاد اقتصادی پاسخی از سوی مقام معظم رهبری به اندیشه سکولارها بود.

حجت‌الاسلام محسن غرویان، مدرس حوزه و عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی امام خمینی (ره) پیرامون اهمیت و ضرورت نام‌گذاری امسال با عنوان جهاد اقتصادی با بیان اینکه بنیه اقتصادی یک اصل در دنیای امروز است، به خبرنگار شبستان گفت: یکی از مصادیق عزت و اقتدار کشور اسلامی بعد اقتصادی آن است، یعنی بنیه اقتصادی یک کشور اسلامی باید از لحاظ کشاورزی و تکنولوژی قوی باشد، بنابراین ما باید کشور خود را از همه ابعاد به خودکفایی اقتصادی برسانیم که این امر یکی از دلایل نام‌گذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری است.

 


وی با بیان اینکه جهاد در راه خدا یک عزت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر تلاش اقتصادی ما مصداق جهاد قرار گیرد این امر یک عبادت محسوب می‌شود، همان‌طور که در روایات دینی آمده است کسی که در راه اقتصاد خود و جامعه تلاش کند این فرد همانند مجاهد در راه خدا است و نام‌گذاری مقام معظم رهبری نیز برگرفته از همین روایات است.


 حجت‌الاسلام غرویان نام‌گذاری امسال را پاسخی از سوی مقام معظم رهبری به اندیشه سکولارها خواند و تصریح کرد: به اعتقاد سکولارها دین نباید در امور مردم دخالتی داشته باشد ولی مقام معظم رهبری با این نام‌گذاری به آنها نشان دادند که دین هم باید در مسایل اقتصادی حضور داشته باشد و اندیشه دینی و اقتصادی باید هماهنگ با هم پیش روند.
 

این استاد حوزه اضافه کرد: مقام معظم رهبری با این اقدام به آنها فهماند که حکومت دینی و ولایت فقیه با اقتصاد و معیشت مردم جامعه سر و کار دارد.

 

به گفته این عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) جهاد اقتصادی موجب استقلال و رشد و توسعه اقتصادی جامعه می‌شود.

 


حجت‌الاسلام غرویان عزت، اقتدار و عدم وابستگی کشور به بیگانگان را از جمله مزایای تحقق جهاد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: بنیه اقتصادی ضعیف موجب وابستگی ما به کشورهای دیگر می‌شود که این امر برای کشورهای اسلامی و مسلمانان حرام است. همان‌ گونه که خداوند در قرآن فرموده است "کشورهای اسلامی نباید اکتفا به کشورهای غیر اسلامی داشته باشند."

 


وی فرهنگ‌سازی، مدیریت صحیح و شرکت همه‌جانبه مردم در امر توسعه اقتصادی را از جمله لازمه‌های تحقق جهاد اقتصادی برشمرد.

 

پایان پیام/

 


 

 



 

کد خبر 30821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha