آویگدور لیبرمن: تل آویو در محاصره اقمار ایرانی است

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: اگر مشکلات مصر بزودی حل نشود، در آنصورت مصر به ایرانی دیگر تبدیل خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان؛  «آویگدور لیبرمن» در گفت وگو با روزنامه "ولت" آلمان افزود: امروز، مصریها باور دارند که اخوان المسلمین قصد فرماندهی آنان را دارد؛ سازمانی که هم ساختار سیاسی و هم ایدئولوژی دارد. با اینحال هنوز مطمئن نیستم که آیا اتحادیه اروپا واقعا به ناپایداری و شکنندگی این اوضاع واقف است؟

وی افزود: من در گفتگو با همکاران اروپایی خود، اغلب با برداشتهای سطحی و بسیار رمانتیک آنها (در ارتباط با تحولات اخیر منطقه) روبرو می شوم.

بنا بر گزارش واحد مرکزی خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران؛ لیبرمن گفت : اسرائیل در محاصره اقمار ایرانی است ،حزب الله لبنان در مرزهای شمالی و حماس فلسطین در غزه و کرانه باختری رودن اردن.

وی مدعی شد: برخی از نقاط این اقمار تنها در فاصله ده دقیقه ای مقر رئیس دولت اسرائیل قرار دارند. او در جواب به این پرسش که چرا اسرائیل با انقلابهای اخیر برخی کشورهای عرب زبان، مشکل دارد و آیا این تحولات را بیشتر برای خود تهدید یا شانس می پندارد، گفت: همه، بیش از آنکه به خیالات و رویاها بیندیشیم، واقعیات را در نظر می آوریم.

گفتنی است چنانچه تفکرات نزدیک به اصولگرایی اسلامی در کشورهایی چون مصر و مناطقی چون کرانه باختری بیش از پیش نفوذ یابد، با توجه به وضعیت ژئوپلتیک این مناطق برای رژیم غاصب قدس بسیار خطرناک خواهد بود. چرا که یکی از مهمترین عوامل عدم حضور مسلمین برای کمک به مسلمانان فلسینیایی در اراضی اشغالی در زمان جنگ موسوم به «خوشه های خشم» این رژیم علیه حماس بدلیل حصر آن توسط رژیم مصر بوده است.

یادآور می شود بعد از پیام تاریخی رهبر مسلمین عالَم، آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای -دامّت برکاته- در اوج حصر غزّه مبنی بر جهاد عمومی علیه صهیونیست ها موج گسترده ای در کشورهای اسلامی بویژه جوانان ایران برای عزیمت به اراضی اشغالی ایجاد شده بود که عدم دسترسی به این مناطق در پی بسته شدن گذرگاه رفح توسط «حُسنی مبارک» مانع از به نتیجه غایی رسیدن این موج شده بود.

با این تفاسیر هر چند نمی توان بصورت دقیق اخوان المسلمین را از پیروان واقعی تفکرات ناب اسلامی به رهبری امام خمینی ره دانست اما ترس عجیب سیاستمداران غربی از وضعیت آینده مصر مهم و امیدآفرین است؟

پایان پیام/

کد خبر 30858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha