28 هزار موقوفه با نیت عزاداری و اطعام برای امام حسین (ع) در کشور

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حدود 19 هزار موقوفه با نیت عزاداری و تعزیه داری امام حسین (ع) و 9 هزار موقوفه با نیت اطعام عزاداران حسینی در کشور موجود است که برخی نیز دارای نیات مشترک هستن

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با بیان اینکه در راستای اجرای دقیق و امینانه نیات موقوفات مرتبط با امام حسین (ع) ، سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 2980 بقعه متبرکه و امامزاده سراسر کشور برگزار خواهد شد ، اظهار کرد: در این ایام به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم عزارداری امام حسین (ع) و تبیین فرهنگ عاشورا بیش از 2 هزار روحانی و مبلغ از حوزه علمیه قم و بیش از 2500 روحانی از حوزه های علمیه استان ها و شهرستان های دیگر به سراسر کشور بویژه مناطق محروم اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: نمایشگاه بصیرت عاشورایی شامل 22 تابلوی محتوایی و گرافیکی طی ایام محرم در 2 هزار امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به راه اندازی خیمه های معرفت با هدف پاسخگویی به مسائل شرعی ، مشاوره ، برگزاری گفتمان های دینی و ... در امامزادگان کشور گفت: در قالب طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 1200 امامزاده و بقعه متبرکه کشور با حضور روحانیون، خیمه های معرفت برپا می گردد.


معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: 1300 نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی به منظور ارائه کتاب ، نرم افزار و دیگر محصولات و تولیدات فرهنگی در امامزادگان ایجاد می شود.
وی با اشاره به برگزاری مراسم های قرائت قرآن و محفل انس با قرآن در امامزادگان تصریح کرد: ایستگاه های «همه واقف باشیم» با رویکرد ترغیب و تشویق و ارائه مشاوره به مردم برای ایجاد وقف های جدید، با نیات مرتبط با سید وسالار شهیدان در 655 بقعه و امامزاده برپا می شود.
حجت الاسلام شرفخانی با اعلام اینکه تمامی این برنامه های با هدف اجرای دقیق و امینانه نیات واقفان صورت می گیرد، گفت: حدود 19 هزار موقوفه در سراسر کشور با نیت روضه خوانی ، تعزیه داری ، مرثیه خوانی ، عزاداری، شبیه خوانی و ... برای امام حسین (ع) وجود دارد و حدود 9 هزار موقوفه نیز با نیت اطعام عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) در سراسر کشور موجود است که البته تعدادی از این موقوفات دارای نیات مشترک هستند.


بنابر گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: تمامی این نیات در سراسر کشور احصاء شده است و در جهت اجرای این نیات بصورت امینانه، در تمامی شهرهای کشور اقدام خواهد شد.
وی با اشاره به موقوفاتی که با نیات اطعام عزاداران حسینی هستند ، تاکید کرد: این اطعام در مراسم های عزادارای که همراه با قرائت قرآن ، سخنرانی و مدیحه سرایی است ، صورت خواهد گرفت و البته در خصوص موقوفاتی که برای اطعام، قید زمان و مکان اعلام شده ، طبق همان نیت عمل خواهیم کرد.
حجت الاسلام شرفخانی در پایان با بیان اینکه برنامه های ویژه ای برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اعم از ، برگزاری نماز ظهر عاشورا ، حرکت هیات های عزاداری و ... پیش بینی شده است ، خاطرنشان کرد: کتابچه هایی با موضوع تبیین قیام امام حسین (ع) و بصیرت عاشورایی چاپ و بصورت گسترده در امامزادگان توزیع خواهد شد و کتاب های ره توشه مبلغان و بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون محرم و عزاداری نیز ویژه مبلغان و روحانیون چاپ و در اختیار آن ها قرار گرفته است و همچنین کتابی ویژه کودکان ونوجوان نیز چاپ شده و در خیمه های معرفت به آن ها توزیع خواهد شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 310603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha