لزوم تغییر سبک زندگی/بدون رفع تحریم ها نیز ظرفیت پیشرفت داریم

خبرگزاری شبستان: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: امروز دولت 60 هزار میلیارد تومان به بیمه ها بدهکار است و این درحالی است که وقتی دولت را تحویل گرفتیم، گفتند این رقم صفر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، علی ربیعی شب گذشته ( 16 آبان) در کارگروه اشتغال استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ایام محرم حسینی قرار داریم و امیدواریم خون امام حسین (ع) به ما این توان را دهد که در خدمت، تصمیم، فکر و عمل مان به درستی بتوانیم کار کنیم.
 

وی ادامه داد: امروز ما باید تلاش کنیم از یک سو در سنگر خارجی مبارزه کنیم و در دفاع از ظلم بایستیم و در داخل کشور نیز هرچه در توان داریم به کار گیریم تا شادابی مردم و انرژی مردم حفظ شود.
 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: باید در حوزه اشتغال هرچه می توانیم کار کنیم زیرا فرصت خطا نداریم، فرصت این را که ببینیم چه شد، نداریم و از کارهای غیرکارشناسی باید به طور جدی خودداری شود، اگر می خواهیم رشد کنیم باید آدم های داخل صحنه را به میدان آوریم.
 

وی تصریح کرد: اشتغال هم دغدغه رهبری بوده که بارها اعلام کردند و هم انگیزه آقای روحانی است زیرا ما از ناحیه اشتغال، احساس بحران و خطر می کنیم؛ ما باید موفق شویم و این باید نه به خاطر آقای روحانی و یا دولت ایشان است بلکه باید موفق شویم چراکه اگر دولت زمین بخورد کشور آسیب می بیند؛ باید موفق شویم زیرا برای این انقلاب زجرها کشیده شده و این فرصت، فرصتی است که باید از این وضعیت بیرون آییم.
 

ربیعی افزود: انقلاب مقاومت کرده و الگویی در مقاومت شده است و امروز باید موفق شویم تا الگوی رشد و توسعه را نیز نشان دهیم، نشان دهیم از مالزی و کره عقب نیستیم، نشان دهیم ظرفیت ما از ترکیه کمتر نیست بلکه منابع انسانی خوب و عظیمی داریم و اینها همه داشته هایی است که می توانیم با آن موفق شویم و البته برای این موفقیت، مسئولیت تنها متوجه یک دولت نیست.
 

وی تأکید کرد: امروز 2.5 میلیون زن سرپرست خانوار داریم و زمان طلاق ها شش ماهه شده است، اینها همه علل اجتماعی دارد چراکه سبک زندگی ما عوض شده و آسیب های اجتماعی بسیاری داریم و در این میان باید با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توان خود را به کار بندیم.
 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی توضیح داد: باید به دنبال مدیریت شایسته باشیم، متأسفانه کشور به نفت وابسته شده و فرهنگ ما نیز نفتی شده است؛ امروز به ظاهر 20 میلیون شغل در کشور داریم که اگر اینها را در هشت ساعت ضرب کنیم و سپس در 10 ماه ضرب شود و ضرب در 30 کنیم، نتیجه حاصل، ثروت کشور ماست اما متأسفانه باید در بخش اداری این عدد را به جای هشت در نیم ضرب کنیم و در بخش صنعت و خصوصی این عدد کمی بیشتر است ولی در ژاپن این عدد به هشت ضرب شده و آمریکایی ها نیز تلاش می کنند این عدد را به هشت برسانند.
 

وی تحریم ها را دلیل محکمی برای رشد یا عدم رشد کشور ندانست و خاطر نشان کرد: کشورهایی هستند که تحریم نبوده و رشد نیز نکردند، البته امروز مجبور هستیم نفت را به فروش رسانیم زیرا به نفع ماست ولی باید شرکت هایمان را بین المللی کنیم و بدانیم که تحریم ها نمی تواند عامل رشد و توسعه باشد، ما باید از ظرفیت خود بیش از پیش استفاده کنیم و به جلو برویم.
 

ربیعی اعلام کرد: باید با تلاش، انسجام و مدد از خدا همت کنیم و بدانیم که چهار سال دولت، فرصت زیادی نیست، بنابراین باید تلاش کنیم زیرا فرصت هایمان زیاد است و از سوی دیکر زمان در کشور ما ارزش واقعی را ندارد.
 

وی اظهار کرد: درخواست آقای روحانی این است که همه با جدیت و دلسوزی به مسائل نگاه کرده و کار کنید تا کارها جلو رود تا کشور به شرایطی برسد که در دولت بعد مسیر پیشرفت و مقاومت بهتر جلو رود.
 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به پتانسیل های استان قزوین گفت: استان قزوین در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات ظرفیت های بسیاری دارد که بخشی از این توان هنوز فعال نشده است به عنوان نمونه در حوزه آموزش عالی می توان از ظرفیت های استان بیش از پیش استفاده کرد و همچنین در بخش گردشگری باید بر ظرفیت های استان متمرکز شد و این تمرکز نباید تنها روی بخش صنعت باشد.
 

وی افزود: امیدواریم دود شهر صنعتی قزوین از دودکش ها بالا رود و هوا را نیز آلوده کند زیرا وقتی وضعیت صنعت اینگونه است و از دودکش ها دود کمی بالا می رود، دلمان می گیرد، امیدواریم در خصوص خوشه های صنعتی نیز کارهایی شود.
 

ربیعی با اشاره به برخی سیاست های اشتباه اظهار کرد: اشکال مشاغل خانگی این است که پایداری ندارد و امروز تسهیلات این بخش صرف عمل زیبایی و تبدیل پراید به پژو شده است؛ در بحث آمار اشتغال، رئیس مرکز آمار ایران معترف بود سالانه 75 هزار شغل بیشتر ایجاد نشده است، شاید در استان قزوین انحراف در تسهیلات اشتغالزایی بسیار کم بوده ولی در استان های دیگر شرایط بسیار متفاوت بوده و حتی در برخی استان ها به میزان صحت اشتغال استان انحراف در آن استان ها شاهد بودیم.
 

وی اضافه کرد: امروز دولت 60 هزار میلیارد تومان به بیمه ها بدهکار است و این درحالی است که وقتی دولت را تحویل گرفتیم، گفتند این رقم صفر است.
 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: متأسفانه در خصوص یارانه ها نیز مطابق قانون عمل نکردند و سهم تولید داده نشد و پول مستقیم به مردم داده شد که باید در این زمینه به قانون برگردیم.
 

وی یادآور شد: نقدینگی کم، نبود مواد اولیه، انبار شدن کالاهای تولیدی در نتیجه واردات بی رویه و غیره از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی است که در این میان سیاست دولت در گام نخست حفظ اشتغال موجود است زیرا 140 هزار شغل در کشور در مرز خطر و تهدید هستند.
 

پایان پیام/ 
 

کد خبر 310870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha