سرمداران صهیونیست شمرهای زمان هستند

خبر گزاری شبستان: رییس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه امام حسین(ع) آمده است تا سبک زندگی ما را از یزیدی به حسینی تبدیل کند، گفت:مهمترین درس عاشورا ارائه سبک زندگی اسلامی به انسان ها است.

حجت الاسلام محمد هادی عبد خدایی، رییس دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه امروز اگر بخواهیم دنیا را به گلستان هدایت تبدیل کنیم، راهی جز عاشورایی شدن و اطاعت از حسین(ع) نداریم، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: آرمان امام حسین(ع) الهام‌بخش همه ملت‌ها در طول تاریخ است و اگر امروز در مقابل مستکبران ایستادگی نکنیم و فریاد برنیاوریم و از مستضعفان حمایت نکنیم حسینی نیستیم چرا که امام حسین(ع) شهید انسانیت آزادی و عدالت است.


رییس دانشگاه امام صادق(ع) مشکل جامعه امروز را فاصله گرفتن از حق دانست و گفت: همه بدبختی دنیا ناشی از فاصله گرفتن از پیام و هدف عاشورایی است.

 

 عاشورا تحقق حقیقت و تقابل میان حق و باطل است
وی با بیان اینکه فلسفه عاشورا تحقق حق و حقیقت است و اجرای مراسم عزاداری راه نجاتی برای فرار از گمراهی انسان است،افزود:عاشورائیان نشان دادند قوم و قبیله و نژاد، نشانه برتری نیست و حسین بن علی(ع) با طایفه‌ای جنگید که می‌خواستند عرب را بر جهان مسلط کنند در حالی که او می‌خواست انسانیت را به انسان ها برگرداند.


حجت الاسلام عبد خدایی گفت: امروز بعد از 1400 سال آرمان امام حسین (ع) جریان دارد و مستکبران هنوز بعد از این سال‌ها علیه عاشورا و امام شهید غداره بسته‌اند، چرا که حسین (ع) پیام‌آور انسانیت است و امروز نیز ما با تفکرات ضد قومی و قبیله‌ای به صحنه جهانی آمده‌ایم تا به ملت‌ها بگوییم همه یکسان هستند.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عاشورا مملو از صحنه‌های زیبا، ماندگار، عبرت‌آموز و عشق واقعی است، تصریح کرد: عاشورا تقابل میان حق و باطل است چرا که در این جنگ شرافت انسانی مورد تعرض قرار گرفت اما این موضوع فقط یک مسئله مذهبی نیست یک مسئله چند بعدی است که توجه به همه ابعاد آن نیاز زندگی سالم بشری است.


رییس دانشگاه امام صادق(ع) اذعان داشت: امام حسین(ع) آمده است تا سبک زندگی ما را از یزیدی به حسینی تبدیل کند به گونه‌ای که اگر امام حسین(ع) نبود، اسلام نابود می‌شد.

 

ابعاد شخصیت امام حسین(ع) برای نسل جوان تبیین شود
حجت الاسلام عبدخدایی با اشاره به اینکه باید نگاه‌ ما به تاریخ تصحیح شود و توجه به این موضوع که امام حسین(ع)، برای تحقق آرمان‌های اسلام و قرآن، پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) قیام کرد و به شهادت رسید یک امر ضروری است، اظهار داشت: امام حسین(ع) یک شخصیت تک بعدی نبود از همین رو تمام ابعاد شخصیت ایشان می‌تواند جوابگوی نیاز نسل امروز و الگوی کامل برای دوران های مختلف باشد.


وی با اشاره به اینکه بعضی مواقع، انحرافاتی در روند تکاملی انقلاب عاشورا از ناحیه بعضی ارادتمندان حضرت سید‌الشهدا(ع) به وجود می‌آید، خاطرنشان کرد: آن‌ها در حقیقت قصد انحراف ندارند و بعید است که کسی با شیطنت به ساحت مقدس عاشورا نزدیک شود چرا که برای شیطان در این دایره راهی نیست و هر کس که وارد حلقه ارادت به سالار شهیدان عالم بشود، از طریقی تقرب و نزدیکی خودش را به ایشان، به درجه اثبات ‌رسانده است.


حجت الاسلام عبد خدایی با اشاره به اینکه دشمنان سعی در ترویج بی‌دینی و از بین بردن تشیع دارند در حالی که غافل از این هستند که حسینی بودن هویت ما است، تصریح کرد: عاشورا یک جریان سیاسی، اجتماعی و انسانی است که بشریت می‌تواند در عرصه های گوناگون از آن الگو بگیرد.

 

سرمداران صهیونیست شمرهای زمان هستند
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که سرمداران صهیونیست شمرهای زمان هستند، اظهار داشت: در شرایط کنونی مسلمانان باید با توجه به آموزه های عاشورا در برابر ابرقدرت های جهان مقاومت کنند.


وی افزود: در حال حاضر استکبار جهانی به بهانه های مختلف و با ترفندهای پیشرفته برای جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مقابله می کند اما آن چیزی که ما داریم و آن‌ها از آن در هراسند، سخن حسینی، تفکر حسینی و آرمان حسینی است.


حجت الاسلام عبد خدایی با اشاره به اینکه سلیقه های متفاوت و کارهای من در آوردی اساس آسیب ها در عزاداری است، گفت: بیان حماسه حسینی، توجه به مصائب عاشورا و گریستن بر مظلومیت ها و ایثارگری های اباعبدالله (ع) و یارانش گام نخست در عزاداری واقعی است.


وی با تأکید بر اقامه نماز اول در ایام تاسوعا و عاشورا، گفت: برپایی هر چه بهتر مراسم عزاداری، دور از انحراف، تفرقه و اختلاف برای بالا بردن سطح معرفت و آگاهی نسبت به امام صورت گیرد و باید تا آنجا که می‌توانیم ارزش‌های والای دین را در ایام عزاداری امام حسین(ع) برای مردم بازگو کنیم‌.

 

پایان پیام/

کد خبر 311146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha