استقبال بی نظیر ووداع خاطره انگیزگلستانی ها باشهدای گمنام مثالزدنی بود

خبرگزاری شبستان: نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گلستان گفت: مردم استان در هشت سال دفاع مقدس کمک شایانی کردند و امروز هم می بینیم در استقبال از شهدا هنوز به این راه و رسم اعتقاد راسخ دارند.

سید مهدی کیاالحسینی، نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان گلستان، صبح امروز (19 آبان) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: استان گلستان با 4 هزار شهید در دوران دفاع مقدس سهم مهمی در جنگ تحمیلی داشته و دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده است.


وی افزود: رزمندگان استان گلستان در قالب لشکر 25 کربلا توانستند در این هشت سال جنگ حماسه های زیادی بیافرینند که نمونه اش سرداران شهید این استان بودند که در طول جنگ بارها شاهد از جان گذشتگی و فداکاری این شهدا بودیم.


کیاالحسینی با اشاره به ورود 5 شهید گمنام به استان، تصریح کرد: کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح که وظیفه تفحص شهدا را بر عهده دارد تصمیم گرفت که 5 شهید گمنام را به استان گلستان بدهد تا این 5 شهید در سه نقطه یعنی گالیکش، دانشگاه علوم پزشکی و گروه مهندسی 45 جوادالائمه (ع) تشییع و تدفین شوند.


نماینده سردار باقرزاده، رئیس کمیته جستجوی مفقودین در رابطه با این 5 شهید، اظهارداشت: با توجه به اینکه رزمندگان استان گلستان و مازندران قالب لشکر 25 کربلا را تشکیل می دادند و در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو نیز لشکر 25 حضوری قدرتمندانه داشت که احتمال داده می شود شهدای مفقودالاثر و گمنام تازه تفحص شده از رزمندگان گلستانی باشند و لذا برای تدفین به استان گلستان آمده اند.


کیاالحسینی خاطرنشان کرد: در چند شب گذشته مردم گرگان و گالیکش استقبال بسیار شایانی از شهدای گمنام کردند و شب وداع خاطره انگیزی با این شهدا داشتند و این نشان می دهد که مردم ما علاقه عجیبی به فرهنگ ایثار و شهادت دارند.


وی، تدفین شهدا در دانشگاه ها را باعث تحول روحی دانشجویان خواند و تصریح کرد: دانشجویان می توانند از این شهدا به عنوان الگو استفاده کنند و به عنوان چراغ راه خود برگزینند چرا که شهدای ما جزو بهترین ها و برگزیدگان بودند.


پایان پیام/

کد خبر 311451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha