علماباخدمت به دین پرچم پیامبر(ص)رابرافراشته داشتند/بایدقدردان علمابود

خبرگزاری شبستان:ریاست حوزه علمیه روحیه بابل بااشاره به اینکه علما هر کدام درعصر خویش با خدمت به دین پرچم پیامبر(ص)را برافراشته داشتند، تاکید کرد: باید قدردان علما و بزرگان دین باشیم و خدمات آنها را فراموش نکنیم

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، آیت الله محمدی، ریاست حوزه علمیه روحیه بابل  در دیدار برگزارکنندگان کنگره بین‌المللی ابن شهرآشوب ساروی، در سخنانی با تقدیر از این اقدام اظهار کرد: این حرکت موجب احیای شاگردان امام صادق (ع) و شاگردان مکتب وحی می شود و کار بسیار خوبی است که این کتب و مقالات باید در دانشگاه ها منتشر بشود در دسترس دانشگاهیان تیپ جدید محصلین قرار گیرد.


وی اظهار کرد:علما ی دین غریب هستند یعنی نمی شناسند که حوزه چه می کند علمای سابق چه کردند.


آیت الله محمدی با بیان اینکه نسل جوان ما انیشتین را می شناسند شخصیت های روز اروپایی و غربی را می شناسند ولی شخصیت های اسلامی را نمی شناسند، ادامه داد: به طور مثال شیخ انصاری قابل مقایسه با انیشتین نیست خیلی کار کردند علما و امروز که نماز می خوانیم و انقلاب که پیروز شد یک شبه پیروز نشد این وصل می شود به قرن های قبل .


وی با اشاره به اینکه علما هر کدام در عصر خویش با خدمت به دین پرچم پیامبر(ص) را برافراشته داشتند، تاکید کرد: باید قدردان علما و بزرگان دین باشیم و خدمات آنها را که دین و مکتب را تا زنده نگه داشته اند را فراموش نکنیم.


آیت الله محمدی گفت: سیدالعلما شخصیتی ایست که شیخ انصاری می فرمایند ایشان از من اعلم بودند. این مرد با این شخصیت نجف و مرجعیت را رها کرده آمده بابلی که در آن زمان یک روستا بود و مرکز بهائیت بود ایشان در آن دستور جهاد می دهد و بهائیت را دچار انزوا می کنند.


وی ابن شهر آشوب ساروی را یکی از ستون های فکری جهان تشیع دانست و خاطرنشان کرد: این عالم بزرگوار متعلق به جهان اسلام و تشیع است.

 

آیت الله محمدی تصریح کرد: ابن شهر آشوب ساروی یکی از شخصیت های برجسته علم و فقاهت بوده که متأسفانه تا کنون به خوبی به جامعه معرفی نشده است و برگزاری این کنگره اقدام مناسبی برای معرفی این عالم مازندرانی به جامعه است.

 

وی تکریم چهره‌های برجسته علمی در تاریخ را گامی مهم و اثرگذار دانست و اذعان کرد: در آن زمان که وسایل مسافرت و ابزار تعلیم و تربیت بسیار محدود و دشوار بود شخصیت‌هایی همچون ابن شهرآشوب با آثاری که از خود به جای گذاشتند سر منشا تحولات عظیمی شدند.


پایان پیام/
 

 

 

 

 

کد خبر 312504

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha