پرچم مقاومت علیه ظلم در جهان اسلام با نام امام حسین(ع) بالا می رود

خبرگزاری شبستان:رحیم پور ازغدی بابیان اینکه کسانی که خواستارفراموشی واقعه عاشورا از اذهان مردم هستندقصد به زیرافکندن پرچم مبارزه باظلم رادارند،گفت:پرچم مقاومت علیه ظلم درجهان اسلام بانام امام حسین(ع)بالامی رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ظهر امروز(21 آبان) در گرامیداشت حماسه حسینی و پنجمین سالگرد شهدای دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان "عقل سرخ" با اشاره به اینکه ذکر مصیبت اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) باید به نحوی باشد که با شاکله روحی آن بزرگواران مناسب باشد، اذعان داشت: ذکر مصیبت اهل بیت(ع) نباید با ذلت و خواری آن ها همراه باشد و نباید در عزاداری ها مشکلات آن ها را مشکلات دنیوی معرفی کرد بلکه با ذکر مصیبت باید عزت اهل بیت (ع) را به جهانیان نشان دهیم.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هر جا جملاتی از امام حسین(ع) مطرح می شود که جنبه ترحم انگیزی دارد باید با این هدف باشد که وجدان بیدار نشده افرادی که شعور سیاسی و فهم واقعه کربلا را ندارند بیدار شده و با این عمل به روش های نابرابر جنگ باطل علیه حق آگاه شوند و از این طریق وجدان خفته آن ها بیدار شود.


وی با اشاره به اینکه واقعه کربلا را نباید امری شخصی تلقی کرد و اینکه دغدغه ها و مشکلات امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) مانند دغدغه های ما، مشکلاتی مادی و دنیوی نبوده است و نباید در مصائب اهل بیت(ع) تنها به سختی ها و شکنجه های آن ها اکتفا کرد، اظهار داشت: مساله و دغدغه اصلی اهل بیت(ع) و به خصوص امام حسین(ع) مساله مکتب اسلام بود.


رحیم پور ازغدی خاطر نشان کرد: قیام امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن اسلام بود و اگر ایشان با مسئله کفر و ستم آن دوران مشکلی نمی داشت یزیدیان نیز با او در نمی افتادند و او را بهترین فرد در دوران خود قلمداد می کردند.

 

وی روضه خوانی و برپایی ذکر مصیبت اهل بیت(ع) را دارای عواقب سیاسی و فرهنگی دانست و افزود:پرچم مقاومت علیه ظلم در جهان اسلام با نام امام حسین(ع) بالا می رود و کسانی که می خواهند واقعه عاشورا و زیارت امام حسین(ع) از اذهان مردم فراموش شود در حقیقت قصد دارند تا پرچم نهضت مبارزه با ظلم را به زیر افکنند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز با تأسی از نهضت حسینی و با نام امام حسین(ع) به پیروزی رسید، ابراز کرد: اولین راهپیمایی بزرگی که کمر مشروعیت رژیم پهلوی را شکست در ایام محرم به وقوع پیوست.


وی تاکید کرد: در جریان واقعه کربلا باید به صحنه این جریان تاریخی نگاه عمیقی داشت چرا که افرادی همچون شمر در سپاه یزید قرار داشتند که پیش از آن هم رکاب امام علی(ع) و امام حسن(ع) قرار داشتند و افرادی نیز همچون زهیر در سپاه حق قرار گرفتند که در مقابل امام علی(ع) و امام حسن(ع) در سپاه معاویه قرار داشتند و این تغییرات نفسانی ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد.


رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز مومن واقعی را با لباس مشکی پوشیدن، شرکت در مجلس عزای امام حسین(ع) و رفتن به زیارت ایشان نمی توان شناخت چرا که تا زمانی که احکام و دستورات دین بی ضرر و بی خطر باشد همه افراد عاشق امام حسین(ع) هستند و طبق روایات باید مومن واقعی را در بازار آن ها شناخت و گفت: بر طبق روایات ائمه اطهار(ع) در قیامت افراد با قلب هایشان محشور می شوند نه با زبان هایشان چرا که آن چه در قلب ها جای دارد گاهی حرص، حسد، خیانت و خود خواهی و گاهی ایمان و فداکاری و ایثار و غیره است.


وی با اشاره به این مطلب که امام حسین(ع) در روز عاشورا هر چه به ظهر آن روز نزدیکتر می شد شوق معنوی ایشان برای ملاقات خداوند نیز بیشتر می شد، گفت: امام حسین(ع) سختی ها را مشیت خدا می داند و از این مشکلات احساس رضایت می کند.


رحیم پور ازغدی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در مجلس یزید در بیان وقایع کربلا اینگونه تفسیر می کنند که جز زیبایی چیزی ندیدم، تصریح کرد: حضرت زینب(س) خطاب به یزید گفت که ما در روز عاشورا شکوه و قدرت انسان را به نمایش گذاشتیم و صحنه ای آفریدیم که تا ابد از بین نخواهد رفت و باعث خواهد شد که حق طلبان در راه رسیدن به حق تردیدی به خود راه ندهند.


پایان پیام/

 

کد خبر 312635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha