مذهبی بودن غیر از متحجر بودن است

خبرگزاری شبستان: تمامی فعالیت‌ها و همه چیز دشمن با آموزش و پرورش شروع شد، ما نیز باید از همین جا آغاز کنیم، باید به گونه‌ای عمل کنیم که درباره مدارس اسلامی مجبور به عملکرد گلخانه‌ای نباشیم.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان،‌ برنامه «چند دقیقه برای تفکر» ‌ویژه سخنرانی های حسن رحیم‌پور ازغدی ‌مطابق معمول هر هفته ‌دوشنبه شب، ‌11 آذرماه، با موضوع «آسیب‌شناسی تعلیم و تربیت در ایران» به روی آنتن شبکه چهار سیما رفت.

بر پایه این گزارش،‌ رحیم‌پور ازغدی طی سخنانی با اشاره تاثیرات مثبت وقوع انقلاب اسلامی بر نظام تعلیم و تربیت کشور گفت: با این وجود و با تمام تاثیرات همچنان در نظام جاری تعلیم و تربیت کشور خلاء وجود دارد و هنوز به نقطه دلخواه با شأن انقلاب دینی نرسیده‌ایم.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش و آموزش عالی بالاترین نهاد در یک کشور بالاترین نهاد تربیتی محسوب می‌شوند، ‌بنابراین اگر در جامعه‌ای دروغ، ‌حق‌کشی،‌ طلاق و سایر بی‌اخلاقی‌ها وجود داشت یک طرف آن به شیوه‌های تربیتی و آموزش برمی‌گردد.
این محقق تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی تمام ذهن‌مان درگیر بود تا مدارسی شبیه به مدارس اسلامی قبل از انقلاب شکل گیرد که بعضا این سیر با مشکلاتی هم مواجه شد،‌ لذا در این راستا باید هر سه قوه حاکم، رسانه‌ها و خانواده‌ها و آموزش و پرورش همیاری کنند تا در دهه چهارم انقلاب دیگر مجبور نباشیم که درباره مدارس اسلامی به صورت گلخانه‌ای عمل کنیم و افرادی خاص را تربیت کنیم.
رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه دشمنان اسلام و مسلمانان تمام تاثیر خود در جامعه را از طریق آموزش و پرورش محقق کردند، عنوان کرد: در زمان رضاخان اولین نهادی که از سوی رژیم و غرب ایجاد شد دانشسرای تربیت معلم بود لذا کادرسازی کشور و جریانات فراماسونری از همین نقطه و بعدها از طریق اعزام دانشجویان به اروپا کلید خورد.
وی ابراز کرد: تمامی فعالیت‌ها و همه چیز دشمن از طریق آموزش و پرورش شروع شد لذا ما نیز باید از همین جا آغاز کنیم، ‌ضمن آنکه تربیت و آموزش صرفا یک سری محفوظات نیست بلکه باید فلسفه مباحث تبیین و فرهنگ‌سازی شود و اگر این موارد در مدارس عادی نیست اقلا در مدارس اسلامی باید باشد. 

رحیم پور ازغدی در این راستا بیان کرد: برای تحقق مساله مذکور باید فرهنگ‌سازی عمومی صورت پذیرد، ‌به هر حال مذهبی بودن غیر از متحجر بودن است. 

این استاد حوزه ضمن انتقاد از نحوه تدریس در برخی مدارس اسلامی گفت:‌ بعضا شنیده می شود که روایت‌های خوانده می‌شود که سند معتبر ندارد در حالی که باید کارشناس مسلط در این مدارس تدریس کند اینکه بیایند بگویند که مثلا سر سوزن چند تا جن می توانند جمع شوند که نشد بحث،‌ یا اینکه آسمان هفتم چه خبر است،‌ این موارد چرندیاتی است که نباید گفت. 

وی ادامه داد: بعضا مدارس شبه اسلامی نیز داریم که مدرسه تربیت بچه‌های مفت‌خور و پولدار مذهبی است که خروجی این مدارس آدم‌های به دردنخور و به ظاهر مذهبی هستند، ‌به زعم من مدارس اسلامی باید در کنار گردش و تفریح بچه‌ها را به یتیم‌خانه‌ها،‌ دیوانه‌خانه‌ها ببرد و آنها را مجبور به فکر در مورد خدمت کنند.
رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: زمانی که بچه از دوران کودکی و نوجوانی مفت‌خور بار بیاید انتظاری نمی‌شود داشت،‌ باید در حین تحصیل مهارت‌های زندگی و مسائل اخلاقلی چون راستی و درستی را به بچه‌ها آموزش دهند که این موارد با سخنرانی ممکن نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که بچه‌ها غربزده بار بیایند، ‌بلکه باید هویت اسلامی ایرانی را از طریق مطالعات اسلامی به بچه‌ها منتقل کرده و آنها را تربیت کنیم.
پایان پیام/
 

کد خبر 319326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha